Efter många års funderande gör ja nu slag i saken då tid och allt passar bra!
Länge varit intresserad av pilgiftsgrodor men aldrig haft allt på min sida!
Tänkte dra igång ett första "kar" men sålt av allt gammalt sen reptiler och spindlar.
Tanken är att starta med 2-3 individer(ej bestämt vilken art än) så skulle gärna ta lite fakta på om det är något rekommenderat? Storlek/märke på burken? Tänkte köra med manuell spruta före jag ger mig in på regnsystemen då jag vill få en fungerande rutin och burk med växter och vatten före det kommer någon groda i närheten! Funderat lite på att skaffa osmos filter och ha tank i annan del av huset för att få bättre vatten till eventuellt regnsystem mm. Gärna förslag på vilken som rekommenderas! Kort och gott, helt ny och har läst till och från på forumet i ett par år? För att göra det lätt så följer frågorna här!
;
Storlek/märke på burken?
Vilket osmos filter?
Epiweb eller göra naturlig bakgrund av rötter?
Substrat?
Rekommenderad belysning? ( vet lumen och så men kanske fanns någon som rekomenderas)
Vill helt enkelt få igång ett väldigt basic kar för att komma igång då jag vet att det kommer sluta med att de första individerna hamnar i centrum i något gigantiskt regnskogsbygge senare!
om ni tycker det finns svar på alla mina frågor nånstans får ni jätte gärna skriva länk helt utan sura miner, men personliga svar är dock roligare
Tack på förhand mvh Andree