Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Min d. azureus gömmer sig, tecken på att något är fel?

Frågor och diskussioner om pilgiftsgrodor.
Ater_
Började med grodor år: 2013

Min d. azureus gömmer sig, tecken på att något är fel?

Inlägg av Ater_ »

Jag skaffade en dendrobates azureus i söndags och hade redan fixat terrariet med växter, saker att klättra på, vattenskål, botten matrial och hela kitten. Använder en sprayflaska för att duscha regelbundet.

I söndags när jag fick hem grodan så klättrade den runt och undersökte terrariet ordentligt. Nu gömmer den sig , hittat en litet hål i mossan bakom en växt. Är det tecken på att något är fel? Att jag inte ser den gör mig inte så myclet vill bara att grodan ska må bra.

Kan det vara så att den behöver anpassa sig till sitt nya hem lite mer innan den vågar sig fram mer? Isf kan det vara en bra ide att täcka sidorna runt terrariet så den inte ser ut och inte blir orolig av rörelser.

/Mattias
Användarvisningsbild
jsl
Kassör
Kassör
Började med grodor år: 2008
Har gett tack: 3 gånger
Har fått tack: 53 gånger

Re: Min d. azureus gömmer sig, tecken på att något är fel?

Inlägg av jsl »

Helt normalt beteende. Kan ta allt från några dagar till några månader innan de är framme. Normalt ser jag mina azureus nästan hela tiden.
Ater_
Började med grodor år: 2013

Re: Min d. azureus gömmer sig, tecken på att något är fel?

Inlägg av Ater_ »

Topp :)

Då var det väldigt bra att jag lite omedvetet gett han ett perfekt gömmställe i den lilla gropen bakom växten.
Skriv svar

Återgå till "Pilgiftsgrodor"