Jag skaffade en dendrobates azureus i söndags och hade redan fixat terrariet med växter, saker att klättra på, vattenskål, botten matrial och hela kitten. Använder en sprayflaska för att duscha regelbundet.
I söndags när jag fick hem grodan så klättrade den runt och undersökte terrariet ordentligt. Nu gömmer den sig , hittat en litet hål i mossan bakom en växt. Är det tecken på att något är fel? Att jag inte ser den gör mig inte så myclet vill bara att grodan ska må bra.
Kan det vara så att den behöver anpassa sig till sitt nya hem lite mer innan den vågar sig fram mer? Isf kan det vara en bra ide att täcka sidorna runt terrariet så den inte ser ut och inte blir orolig av rörelser.
/Mattias
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Min d. azureus gömmer sig, tecken på att något är fel?
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Re: Min d. azureus gömmer sig, tecken på att något är fel?
Helt normalt beteende. Kan ta allt från några dagar till några månader innan de är framme. Normalt ser jag mina azureus nästan hela tiden.
Re: Min d. azureus gömmer sig, tecken på att något är fel?
Topp
Då var det väldigt bra att jag lite omedvetet gett han ett perfekt gömmställe i den lilla gropen bakom växten.
Då var det väldigt bra att jag lite omedvetet gett han ett perfekt gömmställe i den lilla gropen bakom växten.