507muller skrev:Beställde 36w dulux från ENT nu. kom på två dagar som vanligt.
Hade en beställning via dusk som jag väntat på 6 veckor så om du tar därifrån så får du inte ha bråttom.
Bra grejer har dusk dock, om man orkar vänta...
Du verkar ha rätt har väntat nu i 1-1,5 vecka utan ett pip. Han får tills imorgon på sig,annars avbeställer jag ordern. Han är snabb iaf när man ska ha epiweb men verkar vara sämre när det gäller belysningen.
Köpte nu fyra lysrörshållare(2g11) och kontakter till dom och fyra kompaktlysrör tror det var 865 på dom det får duga, gick på 400pix från SVETILA.com tror det ligger i Slovenien av alla ställen.
Blev även en beställning hos Ben´s djungel på ett par orkideér och bromelior (bla en från Peru som ranitomeya arterna tydligen använder) lite ormbunkar och annat marktäckande smågodis fick följa med.
Har beställt en 92x92mm datorfläkt då det verkar bli för fuktigt och varmt.
Det ligger i snitt runt 80-90% på dagen kanske lite väl blött, det blev skillnad med den nya hygrometern. Tempraturen längst upp är mellan 26-28 (hade en top på 30 när solen låg på) och nere på marknivå ligger det runt 22-24 Så jag vill helst få ur lite varmluft från toppen då dom verkar vilja vara längst upp.
Även så kommer det säkert bli varmare med nya belysningen då två 15w t8 alstrar inte lika mycket som ett 36w kompaktlysrör.