Nu till saken. Jag är grymt kräsen på utseendet och framförallt realismen så när jag såg ett vivarium som detta http://www.dendroboard.com/forum/parts- ... arium.html blev jag helt såld! Nyckeln i utseendet ligger i bakgrunden som jag ser det. Det jag undrar över är vilka slags material ni rutinerade använder för att kunna skapa nåt liknande? Epiweb och xaximplattor kan se bra ut efter ett tag men den killen har byggt det precis som jag vill ha det på en gång!
Har sökt igenom mängder av forumtrådar men många har material som inte finns här. Frågor om ljus, fuktsystem, pumpar osv tänkte jag plåga er med mer senare
1. Funkar det att bygga med fogskum, frigolit, plaströr, rep och sedan bara täcka med silikon och torv? Tål det fukt under lång tid? Killen använder ju Flevopol och nån slags sealant som jag inte hittat på nätet i detta land i alla fall.
2. Vilka andra typer av material använder ni för att kunna vara kreativa? Planen är att kunna låta bakgrunden fortsätta ner i vattendelen också och det bör ju hålla för det.
3. Vilken typ av svart silikon använder ni? Giftfri är ju såklart en förutsättning, tips på sort?
Tack på förhand!!
Ola