Kan det vara kvalster? Är det något att vara orolig över eller är det bara en städare i terrarium också?

Skickat från min H8266 via Tapatalk

Mina vita matar jag ungefär varannan månad. Varje månad vore kanske bättre men jag brukar glömma dem, ibland också tre månader. Då förökar de sig inte längre men de klarar det. Vad kvalstren äter vet jag inte (beror nog på art) men jag antar att hungriga gråsuggor äter kvalsterägg och -larver.Black&Yellow skrev: 14 maj 2019, 21:05Så De vita trop gråsuggorna kan svälta någon vecka eller två? Äter kvalstren bara färsk mat och inte löv är det därför man kan svälta ut kvalstren?
När odlingarna inte producerar som de ska kan du kolla med förstoringsglas. Eller så ser du kvalstren med blotta ögat. Dina verkar ju vara förhållandevis stora.

Japp.Black&Yellow skrev: 14 maj 2019, 21:20 Så om jag har tur så kanske inte den sorten av kvalster är en kvalster som går på flugodlingar?
Jo, det finns oändligt många sätt, t.ex. 1 dl bensin och en tändare. Men vad skulle gråsuggorna tycka om sådana metoder?Black&Yellow skrev: 14 maj 2019, 21:20 Och finns det inte något snabbare sätt att döda kvalster hos gråsuggorna ?
Då skulle jag hålla dessa odlingar borta från flugor och hoppstjärtar, mata bara lite, och hoppas på att problemet löser sig.Black&Yellow skrev: 14 maj 2019, 21:20 Och ja den kvalstern kan man se med blotta ögat. Men bara hos trop vita, tror dock de kan ha hängt med sen jag fick de.