Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Förslag på art/arter
-
Fredrik Löf
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
Förslag på art/arter
Hej alla.
Påbörjar nu ett bygge på 3,20L×50H×50D och skulle gärna vilja ha en art som funkar i grupp.
Eventuellt även två arter som fungerar tillsammans, även fodermässigt.
Kommer inte sätta in några djur förrän jag ser att hoppstjärtar/gråsuggor har etablerat sig Rikligt.
Denna burk kommer att fyllas på i jämna mellanrum med hoppstjärtar/gråsuggor, även pudrade flugor.
Kommer även stå tre glas med fluggröt blandat med vitaminpulver som byts en gång i veckan.
Kommer att vara rikligt med vatten synligt och i grottsystem under "marken", inga slutna så att det alltid finns nära till uppgång på land.
Hoppas jag har givit en så bra bild som möjligt för att kunna få ett bra svar.
/Fredrik
Påbörjar nu ett bygge på 3,20L×50H×50D och skulle gärna vilja ha en art som funkar i grupp.
Eventuellt även två arter som fungerar tillsammans, även fodermässigt.
Kommer inte sätta in några djur förrän jag ser att hoppstjärtar/gråsuggor har etablerat sig Rikligt.
Denna burk kommer att fyllas på i jämna mellanrum med hoppstjärtar/gråsuggor, även pudrade flugor.
Kommer även stå tre glas med fluggröt blandat med vitaminpulver som byts en gång i veckan.
Kommer att vara rikligt med vatten synligt och i grottsystem under "marken", inga slutna så att det alltid finns nära till uppgång på land.
Hoppas jag har givit en så bra bild som möjligt för att kunna få ett bra svar.
/Fredrik
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Re: Förslag på art/arter
Antar att du menar 320 istället för 3,20?
Det är STORT. En grupp D. leucomelas skulle fungera bra. Det har jag under ett antal år haft i mitt stora terrarium och det fungerade alldeles utmärkt. Sedan ett par tre år tillbaka har jag dock P. vittatus i det och de kommer jag nog aldrig att flytta därifrån. Helt perfekt eftersom de förökar sig utan hjälp (leucomelashonorna äter däremot upp varandras ägg), är väldigt snygga och spelar extremt vackert. Mitt tips.
Det är STORT. En grupp D. leucomelas skulle fungera bra. Det har jag under ett antal år haft i mitt stora terrarium och det fungerade alldeles utmärkt. Sedan ett par tre år tillbaka har jag dock P. vittatus i det och de kommer jag nog aldrig att flytta därifrån. Helt perfekt eftersom de förökar sig utan hjälp (leucomelashonorna äter däremot upp varandras ägg), är väldigt snygga och spelar extremt vackert. Mitt tips.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
Fredrik Löf
- Tidigare SDS-medlem

Ja, lite feltänk där Frank
Jag är mer för färgstarka arter, men deras läte kanske väger upp när man väl ser dom.
Hur är det med auratus, funkar dom i grupp (äter dom äggen för varann?)
/Fredrik
Jag är mer för färgstarka arter, men deras läte kanske väger upp när man väl ser dom.
Hur är det med auratus, funkar dom i grupp (äter dom äggen för varann?)
/Fredrik
-
Finnw
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2012
- Har fått tack: 1 gång
Jag har haft en grupp på 7st D a costa rica och det fungerade hur bra som helst, mycket avkommor från dom.
Skulle även tro att terribilis går utmärkt att ha i grupp och då får du riktigt färggranna klickar som låter i burken.
Skulle även tro att terribilis går utmärkt att ha i grupp och då får du riktigt färggranna klickar som låter i burken.
Fd Parachanna.
-
Fredrik Löf
- Tidigare SDS-medlem

Hur ska könsfördelningen vara i en costa rica grupp?Finnw skrev:Jag har haft en grupp på 7st D a costa rica och det fungerade hur bra som helst, mycket avkommor från dom.
Skulle även tro att terribilis går utmärkt att ha i grupp och då får du riktigt färggranna klickar i burken.
Kul med olika förslag av er med mer erfarenhet
-
Fredrik Löf
- Tidigare SDS-medlem

Låter riktigt intressant, hur är de att få tag på?Finnw skrev:Jag hade 4.3 och det var aldrig några problem.
-
Finnw
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2012
- Har fått tack: 1 gång
Borde inte vara några problem, tror någon här säljer så sätt in en köpes annons så får du nog svar snart.
Fd Parachanna.
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Jag vill absolut inte övertala någon, smaken är ju som baken. De är skygga, men jag ser mer eller mindre när som helst någon eller några av mina (inte så konstigt vid en grupp med gissningsvis 30 djur), och då är de extremt iögonfallande med sina röda ränder på mörk grund. Men jag ska nog sluta skriva om dem eftersom jag gillar dem för mycket för att vara någorlunda objektiv.Fredrik Löf skrev:Jag är mer för färgstarka arter, men deras läte kanske väger upp när man väl ser dom.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier