Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Universeum i Göteborg
-
DavidI
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2013
Universeum i Göteborg
Jag ska till Göteborg 1 juni och funderar på att besöka Universeum. Jag misstänker att det finns en eller annan person här som har varit där. Hur är deras regnskogsavdelning? Hur är resten? Är det värt ett besök, och hur många timmar bör man i så fall avvara? 
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Re: Universeum i Göteborg
Hej!
Ser att ingen svarat. Du kan lägga 3-4 timmar på Universeum. Har du med dig barn i låg- och/eller mellanstadieålder kan ni vara där i 4-5 timmar. Det finns hur mkt som helst och utställningar runt om själva "djurparksdelen". Regnskogsavdelningen är själva kronan på verket. Deras tema är "vattnets väg" och man följer alltså ett litet litet vattendrag från dess källa uppe i fjällen, med alla växter och reptiler/fiskar som lever där, för att sedan leta sig ner genom åar, sjöar, älvar och sedan ut i havet (både tempererat och tropiskt) där man till sist går ut i ett regnskogslandskap. En otrolig upplevelse faktiskt. Många lösa djur i den delen, bla grodor vi planterat ut.
Ser att ingen svarat. Du kan lägga 3-4 timmar på Universeum. Har du med dig barn i låg- och/eller mellanstadieålder kan ni vara där i 4-5 timmar. Det finns hur mkt som helst och utställningar runt om själva "djurparksdelen". Regnskogsavdelningen är själva kronan på verket. Deras tema är "vattnets väg" och man följer alltså ett litet litet vattendrag från dess källa uppe i fjällen, med alla växter och reptiler/fiskar som lever där, för att sedan leta sig ner genom åar, sjöar, älvar och sedan ut i havet (både tempererat och tropiskt) där man till sist går ut i ett regnskogslandskap. En otrolig upplevelse faktiskt. Många lösa djur i den delen, bla grodor vi planterat ut.
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
-
DavidI
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2013
Re: Universeum i Göteborg
Tack för infon, då ska jag se till att vi hinner tillbringa några timmar där!