Nja, på sistone har jag inte haft helkoll, men jag får kanske tid att uppdatera mig idag.Confessor skrev:Tummen, har inte du koll på grodinventeringen ????
Både jag och Dennis har dom.
Kul att jag hade fel i fråga om detta
Nja, på sistone har jag inte haft helkoll, men jag får kanske tid att uppdatera mig idag.Confessor skrev:Tummen, har inte du koll på grodinventeringen ????
Både jag och Dennis har dom.

Jag har redan sagt att jag inte har HELkollPittoresktMangel skrev:De har visst skrivit vilka varianter de har. Om du inte har koll, uttala dig inte.
Mvh.

Spännande!osn skrev:Ja, jag har dom, men har inte lyckats få ungar på dem ännu. De är betydligt svårare än den andra varianten. Varför göra något enkelt?

Förr brukade vi varje år ha en inventering i Pilgiftaren. Då satt vi och ringde hela föreningen. De presenterades överskådligt art för art (och varianter) med vilka som ägde hur många av varje variant. Avslutningsvis fanns statistik över hur många individer det fanns av varje art totalt i föreningen.LasseG skrev:Jag har nog inte lärt mig hitta all nyttig information här ännu... Finns det någon sammanställd lista från den grodinventering som nämns här, så att man kan se på ett överskådligt sätt vilka arter och varianter olika medlemmar håller/odlar? Det vore ju väldigt intressant att se!

Vem som helst som känner sig manad är välkommen att ta över.PittoresktMangel skrev:Jag kan nog ta på mig ansvaret då jag tycker att den typen av inventering är väldigt användbar och den är rolig att kolla igenom, även om det är en gammal inventering.
Mvh.