Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Vart hittar ni roligare växter?

Levande växter och plantor, arter, ljusbehov mm...
Användarvisningsbild
UrbanV
Har gett tack: 4 gånger
Har fått tack: 1 gång

Re: Vart hittar ni roligare växter?

Inlägg av UrbanV »

PittoresktMangel skrev:Dennis:
Hur är hans engelska?
Jag ska nog beställa lite växter.

Mvh.
Jag heter inte Dennis, men tar mig friheten att svara ändå.
Har handlat av honom vid flera tillfällen i Hamm, han talar utmärkt engelska.

Kan för övrigt kan jag tillägga att jag hämtade 2 fina vaniljokideer (kraftiga, välmående och ca 3 dm höga) igår hos Möndals Zoologiska, beställda hos Exotics.
Senast redigerad av 2 UrbanV, redigerad totalt 9 gång.
Användarvisningsbild
PittoresktMangel
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2008
Har fått tack: 4 gånger

Inlägg av PittoresktMangel »

Tack Urban.
Då ska jag nog dra iväg en beställning.

Mvh.
Grodor och huggormar
Användarvisningsbild
osn
Började med grodor år: 2001
Har fått tack: 3 gånger
Kontakt:

Inlägg av osn »

Det är samma eller lägre priser hos Bert Westermann som pratar utmärkt engelska. Dessutom har han ett oerhört stort utbud av både stora och små bromelior framför allt.

Urban - det är klart du kan föra min talan i det här, du har säkert träffat på Westermann lika mycket som jag ute på mässorna i Tyskland.

Dennis Nilsson
http://www.DartFrog.tk
Användarvisningsbild
FrankD
Styrelse
Styrelse
Började med grodor år: 2007
Har gett tack: 187 gånger
Har fått tack: 645 gånger
Kontakt:

Inlägg av FrankD »

Jag kan bara instämma. Har precis fått en leverans (min första) av honom, som jag hux flux beställde när jag insåg att mina nya R. imitator kanske skulle uppskatta några fler till sina yngel.

Utöver det stora utbudet var det trevliga att han bara tog 7,50 € i postavgift. Nackdelen är att det tog ganska lång tid upp hit (11 dagar från det att han skickade dem). Men bromeliorna verkar ha klarat sig ändå. Nästa gång ska jag för säkerhets skull be honom att fukta dem lite extra innan han skickar iväg dem. Jag kontaktade honom dessutom när det drog ut på tiden. Han var väldigt trevlig och bad mig även idag, efter att jag hade meddelat honom att dem hade kommit och verkade må bra, att höra av mig om de inte skulle klara sig. Då skulle han skicka nya. Bara att rekommendera alltså.
davide82
Kontakt:

Inlägg av davide82 »

Urbanw skrev:En nyöppnad svensk webshop med terrarieväxter: http://www.exotics.se/
försökt få kontakt via mail, men inte lyckats... känns inte bra. Annars så hade det passat mig då jag endast ska ha någon enstaka tillandsia..
Användarvisningsbild
UrbanV
Har gett tack: 4 gånger

Inlägg av UrbanV »

Prova att ringa till Mölndals Zoologiska, de kan nog hjälpa dig, hämtade själv orkideer där som beställts hos Exotics:
http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?va ... sult=False
tummen
Har gett tack: 5 gånger

Inlägg av tummen »

...eller via en vanlig blomsteraffär, för även de borde kunna ta hem det man vill ha....Dessutom om man vill ha vanliga arter/sorter brukar det finnas inne för det mesta, ibland dyker det också upp minisorter av olika bromelior (säkerligen handlar det om hybrider....) som mycket väl kan fylla sin funktion i terrariet. :mrgreen:
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
davide82
Kontakt:

Inlägg av davide82 »

blomsteraffärerna här uppe var inte så peppade på att ta hem saker. Men nu har jag varit på Expo Norr (forum/viewtopic.php?f=20&t=765) och där hittade jag tillandsior och små bromelior från 20 kr. Orkideér från 59 kr. Trevligt 8-)
tummen
Har gett tack: 5 gånger

Inlägg av tummen »

davide82 skrev:blomsteraffärerna här uppe var inte så peppade på att ta hem saker. Men nu har jag varit på Expo Norr (forum/viewtopic.php?f=20&t=765) och där hittade jag tillandsior och små bromelior från 20 kr. Orkideér från 59 kr. Trevligt 8-)
Tråkigt att de inte ville hjälpa till, men kul ändå att du fick tag i lite "på hemmaplan"..... 8-)
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Användarvisningsbild
lasseg
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 1980

Inlägg av lasseg »

Stenåsa orchidéer i Varberg har mycket, även rena arter och småorchidéer.
Han brukar turnera runt i landet med utställningar på Blomsterlandets butiker (19/11 är han t.ex i Umeå). Har även webshop.

http://www.stenasa.se/index.htm

Problemet är väl att hitta småorchidéer som trivs i så hög temperatur som vi oftast har i grodburkarna. Dom flesta arterna härstammar ju från lite högre höjd och vill ha nattsänkning till 10-15 grader för att trivas och blomma tyvärr... Men det finns en del arter som funkar.
Mvh/Lasse
Skriv svar

Återgå till "Växter"