Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
"På gång" Groddagen i J-köping
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
"På gång" Groddagen i J-köping
Hade lite problem med att döpa denna tråd men,, tänkte att man här kunde flagga för saker (djur, växter, teknik m.m) som man vid intresse kunde ta med sig till försäljning, byte o.dyl.
Jag har ungdjur av R.ventrimaculata Gul och D.tinctorius Nominat.
En hel del bra terrarieväxter, tex botaniska begonior, ficus(Ekblads), marantor, mossor, araceer m.m.
Det kan vara bra att i förväg känna till om det finns intresse av något speciellt när vi ändå ses.
Kan oxå ta med (ej utrymmeskrävandesaker) som ev beställts från Södermalmsakvarieaffär.
/Bengt
Jag har ungdjur av R.ventrimaculata Gul och D.tinctorius Nominat.
En hel del bra terrarieväxter, tex botaniska begonior, ficus(Ekblads), marantor, mossor, araceer m.m.
Det kan vara bra att i förväg känna till om det finns intresse av något speciellt när vi ändå ses.
Kan oxå ta med (ej utrymmeskrävandesaker) som ev beställts från Södermalmsakvarieaffär.
/Bengt
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Re: "På gång" Groddagen i J-köping
Känner mig lite otydlig. Vet att det finns en liknande tråd med grodor men tänkte att man kunde samla allt här. Lägg ut det ni ev har möjlighet att ta med här. De som är intresserade av nåt maila, pm:a berörd person.
-
Thor L
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
Jag är intresserad av mossor och även växter med blad som grodorna kan gå på utan att växten lägger sig på botten.
-
Filip jakobsson
- Tidigare SDS-medlem

- Har fått tack: 7 gånger
D.Leucomelas ungdjur har jag, men vet inte om jag kan komma denna dag.
Kan vid ev. intresse fixa transport.
Kan vid ev. intresse fixa transport.
-Ju mer man vet, desto mer mer inser man hur lite man vet
Har ett eller två exoterra-terrarier 30x30x30 cm. som står, som jag kan ta med om någon är intresserad. Är dessutom ute efter små terrarier i något större storlek än dessa, ca. 40x40x40 cm. eller 40x40x50 o.s.v.
MVH
David
MVH
David
- Carlsson
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Jag är som vanligt intresserad av allehanda mossor, dock ej javamossa eller "duskmossa" eftersom de redan finns i överflöd.
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
- PontusS
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2009
Jag har följande som kan tas med:
kulturer med rosa tropiska hoppstjärtar http://www.springhalen.dk/tropisk_pink.JPG om intresse finns för dessa kulturer får ni gärna höra av er!
och lite olika växter guzmania skott, en massa skott på bredbladig ormbunke mm.
// Pontus
kulturer med rosa tropiska hoppstjärtar http://www.springhalen.dk/tropisk_pink.JPG om intresse finns för dessa kulturer får ni gärna höra av er!
och lite olika växter guzmania skott, en massa skott på bredbladig ormbunke mm.
// Pontus
Senast redigerad av 2 PontusS, redigerad totalt 7 gång.
-
jonas_r
- Tidigare SDS-medlem

Hejsan,
jag har lite "trä-ull" som kan tas med vid intresse. Jag använder det till mina "flugburkar". Har även en Exo Terra lampa (PT2052 Glow Light Small) inkl en helt ny (använd max 2 h) 50W "Night Glo Moonlight Lamp" och en använd 50W "Sun Glo Neodymium Daylight" till salu eller ev byte om någon är intresserad. Har ett Exo Terra terrarium 45x45x45 cm (art.nr. PT2605), 10 månader gammalt, till salu. Bakgrund av fogskum och rötter. Nättaket är modifierat med fastsilikonade plexiglasskivor och ett borrat hål på ca 10 mm. Det sitter en värmematta (Exo-Terra Heat-Wave Rainforest) under terrariet (tror det är 8W). Har också en tillhörande Exo Terra armatur (Compact top, PT2226) med 2 st Repti Glo 5.0 Compact.
Mvh Jonas
jag har lite "trä-ull" som kan tas med vid intresse. Jag använder det till mina "flugburkar". Har även en Exo Terra lampa (PT2052 Glow Light Small) inkl en helt ny (använd max 2 h) 50W "Night Glo Moonlight Lamp" och en använd 50W "Sun Glo Neodymium Daylight" till salu eller ev byte om någon är intresserad. Har ett Exo Terra terrarium 45x45x45 cm (art.nr. PT2605), 10 månader gammalt, till salu. Bakgrund av fogskum och rötter. Nättaket är modifierat med fastsilikonade plexiglasskivor och ett borrat hål på ca 10 mm. Det sitter en värmematta (Exo-Terra Heat-Wave Rainforest) under terrariet (tror det är 8W). Har också en tillhörande Exo Terra armatur (Compact top, PT2226) med 2 st Repti Glo 5.0 Compact.
Mvh Jonas
Jonas R
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Jag kommer ha med mig 1.0.2 Epipedobates aff. hahneli (800 kr för gruppen) och några (antagligen 0.0.6) Dendrobates pumilio 'San Cristobal' (800 kr/st) till försäljning.
Jag tar dock inte förhandsbokningar på dessa utan säljer på plats.
Tar dessutom med skott av diverse växter, någon startkultur av Daphnia magna och några flugkulturer (skicka gärna ett pm om du vill ha flugor så jag får ett hum om hur många jag ska ta med).
Bengt:
Du nämnde i någon tråd för ett tag sedan att du hade en ny hoppstjärt. Tog dom sig så du kan ta med startkulturer?
Jag tar dock inte förhandsbokningar på dessa utan säljer på plats.
Tar dessutom med skott av diverse växter, någon startkultur av Daphnia magna och några flugkulturer (skicka gärna ett pm om du vill ha flugor så jag får ett hum om hur många jag ska ta med).
Bengt:
Du nämnde i någon tråd för ett tag sedan att du hade en ny hoppstjärt. Tog dom sig så du kan ta med startkulturer?
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
- AndersB
- SDS-medlem

- Har gett tack: 30 gånger
- Har fått tack: 10 gånger
Hej,
jag är intresserad av att köpa en del växter och även grodor. Jag söker främst Azureus hane (hanar) då jag har tre stycken som alla verkar vara honor.
Har ni något intressant pm:a mig gärna
mvh
Anders Burebo (mini08)
jag är intresserad av att köpa en del växter och även grodor. Jag söker främst Azureus hane (hanar) då jag har tre stycken som alla verkar vara honor.
Har ni något intressant pm:a mig gärna
mvh
Anders Burebo (mini08)