Nej då, det där problemet har jag redan tänkt på.tummen skrev:Glöm för all del inte någon anordning för att suga upp överflödigt vatten i så fall!
Terrariet är nu borrat och förberett för:
1: Dränering tre centimeter från botten. Detta vatten skall rinna ned i en sump.
2: Ingångshål för rännil. Från sumpen pumpas vatten sakta in genom detta hål för att sedan, så sakteliga, rinna ned för ett sprucket träd, som var som klippt och skuret för att agera bäck.
Jag förmodar att detta tilltag minimerar stillastående vatten och är allmänt bra för vattenkvaliteten. Är jag inne på rätt spår?
3: Dränering fyra centimeter från botten. Från detta hål drar jag slangen till botten av terrariet. Om jag inte missuppfattat hur gravitationen fungerar kommer detta hål automagiskt dränera ut vatten om det andra dräneringshålet, av någon anledning, blir tätt. I vilket fall som helst tänker jag dränera vattnet med jämna mellanrum manuellt.
Jag förmodar att det, trots rörligt vatten, är bra att helt tömma terrariet ibland. Är jag inne på rätt spår och i så fall, hur ofta är det rimligt att tömma terrariet?