Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
wall of frog
wall of frog
Nå ja, här börjar slutresultatet närma sig.
Vissa små justeringar fattas ännu + att samla all elektronik på väggen.
Vissa små justeringar fattas ännu + att samla all elektronik på väggen.
- Pny
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2006
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 1 gång
- Kontakt:
Re: wall of frog
Fantastiskt! Man blir ju riktigt avundsjuk! 
Vad är det för grodor i burkarna?
Vad är det för grodor i burkarna?
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
I den gamla burken har jag ännu mina citronellor och vittatus. Det blev mäkta livat när vittatus-honorna flyttade in , så nu hoppas vi att det skall hända något snart.
I den lilla burken har jag nu R. ventrimaculata och av Dennis impulsköpta leucomelas. Tanken föddes när jag var hemma hos BengtO och småpratade när jag hämtade ventrimaculatan ( btw, det verkar som de jag hade tidigare också har anor hos Bengt
) och bar frukt efter en diskussion med Dennis på expo syd.
I den stora burken går tillsvidare azureus och tricolor. Det är stort men börjar jag märka aggressivt beteende hos azureus får de flytta till en egen burk. Tillsvidare har inga problem uppstått. Epipedobatesarna leker för fullt, så vi hoppas på ägg även hos dem. Filmburkar finns lite varstans
I den lilla burken har jag nu R. ventrimaculata och av Dennis impulsköpta leucomelas. Tanken föddes när jag var hemma hos BengtO och småpratade när jag hämtade ventrimaculatan ( btw, det verkar som de jag hade tidigare också har anor hos Bengt
I den stora burken går tillsvidare azureus och tricolor. Det är stort men börjar jag märka aggressivt beteende hos azureus får de flytta till en egen burk. Tillsvidare har inga problem uppstått. Epipedobatesarna leker för fullt, så vi hoppas på ägg även hos dem. Filmburkar finns lite varstans
Lägger till några bilder på mitt nästan färdiga morbidarium dvs den övre delen av grodväggen.
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Jag gillar din kompis "Ben Rangel" där i "morbidariet", men vad har han svalt, ett fisknät?
E.tricolorn verkar ju i alla fall ha blivit bra kompis med Ben...får sitta i knät och allting.... 
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Tummen ; försök själv bygga ihop ett skelett i byggsatsformat utan bygganvisningar 
revbenen var inte farligt lätta kan jag lova, men min anatomikunskap har nu utvecklats, så alltid hade nåt gott med sig.
tanken är alltså att vattenfikusen och gullrankan skall ta över så småningenom. så får han en vacker grönvitbrokig väst.
revbenen var inte farligt lätta kan jag lova, men min anatomikunskap har nu utvecklats, så alltid hade nåt gott med sig.
tanken är alltså att vattenfikusen och gullrankan skall ta över så småningenom. så får han en vacker grönvitbrokig väst.
-
gufimuse
- Började med grodor år: 2008
Snyggt som tusan!
Vilken teknik har du använt när du gjort "stenarna" på bakgrunden och runt vattendelen?
/Jonny
Vilken teknik har du använt när du gjort "stenarna" på bakgrunden och runt vattendelen?
/Jonny
1.1.10 Phelsuma klemmeri. Kontakta mig via PM om du vill boka ungar!
0.0.5 Dendrobates auratus
112 Liter Sydamerika med diverse tetror, malar och dvärgciklider
0.0.5 Dendrobates auratus
112 Liter Sydamerika med diverse tetror, malar och dvärgciklider
Det är riktiga stenar ihoplimmade med silikon på frigolit. Det svarta är skiffer (sorten heter orivesi" och i vattendelen är det nilsiä kvartsit.gufimuse skrev:Snyggt som tusan!
/Jonny
Det get skapligt med tyngd, javisst, men inte alls mera än vad vattnet i ett lika stort akvarium skulle väga.
Vattenfallet är byggt så att det är fastkilat mellan två skiljda bakgrundsdelar och bottendelen, man kan följa konstruktionsskedet i tråden vivarium mk 3 http://www.pilgift.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=637 men det skedde ju smärre förändringar när slutet närmade sig.
Det kunde annars ha blivit problem med tyngdfördelningen (dvs vattenfallet kunde lätt börja svikta utåt IFALL det inte suttit fastkilat.
Jag kan nu plocka ut alla moduler ifall jag i nåt skede vill det.
Och tack för komplimangerna
tom sambon verkar nöjd med slutresultate, s kanske jag kan lyckas smyga in lite grodor till någongång i framtiden... väggar har vi ju ännu...