Tack för samtalet i går Bengt. När du tipsade mig till denna sida inser jag att det runnit lite vatten under broarna sedan du, jag Helena och Lasse Ö satt och knåpade med alla gamla "Pilgiftare". Att jag blivit lite ringelrostig insåg jag för några veckor sedan när jag köpte en liten grodbok i Quito. Jag har inte hängt med på släktnamnsbyten heller. Ecuador-resan gick bara i frugans orkidé-intresse, så inga dendrobatider skådades.
Jag har bara tittat lite bland trådarna än så länge - tusan vad gammal du blivit Lasse Ö. Ska jag komma förbi Vallentuna med en käpp?
Om någon har intresse för orkidéer, så har ÖSOS (Östsvenska OrkidéSällskapet) en trevig föredragsdag den 29/8 i närheten av Kungsängen. Simon eller Lasse Ö kanske kan vara intresserade? Se vidare vid intresse på sidan http://www.osos.nu/
Om jag och Helena fallit ur som medlemmar ska vi självklart bli det på nytt. Vi har inga grodor längre, men det kanske kan bli vid tillfälle.
Kul att ni (vi) lever...
Lasse N
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Hej från en gammal kuf
- Pny
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2006
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 1 gång
- Kontakt:
Re: Hej från en gammal kuf
Hej och välkommen tillbaka till föreningen! Vi tycker det är jättebra att gamla kufar (ditt ordval) hittar hit och kan bidra med sin erfarenhet inom grodhobbyn.
Jag noterar också att du skrivit en hel del artiklar till pilgiftaren i forna tider... pm:a mig om du vill skriva något åt kommande nummer! (Jag är redaktör nu).
Jag noterar också att du skrivit en hel del artiklar till pilgiftaren i forna tider... pm:a mig om du vill skriva något åt kommande nummer! (Jag är redaktör nu).
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
-
LarsÖ
- SDS-hedersmedlem

- Började med grodor år: 1960
- Har gett tack: 6 gånger
- Har fått tack: 31 gånger
Hej Lasse! Kom gärna förbi , men käppen kan anstå några år till. Jag har upptäckt att pilgiftsgrodegiftet är ett föryngringselixir. Kommer att lanseras när medicinalstyrelsen gett sitt tillstånd.
Allt väl hoppas jag!
/Lasse Ö
Allt väl hoppas jag!
/Lasse Ö
Bort bärs dina fränder
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Kul att höra från dig Lasse!
Jag hade planerat att komma på orchidéträffen, men åker till Thailand ett par veckor nu så det går inte. Jag får hoppas på att se några orchidéer där istället.
Hälsa Helena!
Jag hade planerat att komma på orchidéträffen, men åker till Thailand ett par veckor nu så det går inte. Jag får hoppas på att se några orchidéer där istället.
Hälsa Helena!
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"