Hej !
Ska få hem några kulturer med ärtbladlöss snart, provade att odla såna för ett tag sen men det blev inte bra. Men kom på en sak. ? Dom där ärtplantorna ser ju rätt terrarieaktiga ut ? skulle man inte kunna ha några plantor inne i terrariet ? Groderna kanske äter upp lössen fortare än kvickt ? Men kan plantorna klara sig i den miljön så är det ju bara att tillsätta lite nya löss då & då så slipper man biten iallafall !
Eller funkar inte detta ?
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Ärtbladlöss
-
ernst the frog
- Började med grodor år: 2008
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Har fått tack: 4 gånger
Re: Ärtbladlöss
De växer bra i terrarium.
Jag planterade en ärta mitt i på skoj. Det gick några dagar och sen växte den som bara den. Men jag tröttnade på den då den stod mitt i. Så jag slet upp den. Men det går i alla fall.
Jag planterade en ärta mitt i på skoj. Det gick några dagar och sen växte den som bara den. Men jag tröttnade på den då den stod mitt i. Så jag slet upp den. Men det går i alla fall.
Grodor och huggormar
-
ernst the frog
Re: Ärtbladlöss
Va bra ! Då ska jag prova det ! Har precis friserat Ficus Pumillan (nästan en full ICA påse.....) så nu finns det lite mer plats !
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Har fått tack: 4 gånger