Men nu vet vi var vi ska leta om vi vill ha ormbunkar i terrariet
Kolla också igenom jorden som följde med bunkrarna innan ni sätter in dom, hittade en del små maskar och dylikt i mina. Ifall ni inte vill ha det i terrrariet

Tjenis Kimmeh!Kimmeh skrev:Kan meddela att ormbunkarna som dusk hade kan hittas i våra svenska skogar ;p Ludde sa att han hittade en massa idag i skogen heheSchyssta 50spänn brända på sånt vi kunde hämtat i trädgården
Men nu vet vi var vi ska leta om vi vill ha ormbunkar i terrariet
Kolla också igenom jorden som följde med bunkrarna innan ni sätter in dom, hittade en del små maskar och dylikt i mina. Ifall ni inte vill ha det i terrrariet
Hoppas det var klargörande för oss alla!Micke @ Dusk Tropik/Epiweb skrev:Läste även komentaren om ormbunkarna på forumet. Givetvis så är det inte svenska ormbunkar jag säljer. Den jag misstänker dom menar med att finnas i sverige är Pleopeltis polypodioides. Den är relativt lik den svenska Polypodium vulgare (stensöta) och tillhör samma familj av ormbunkar (Polypidiaceae). Det är inte första gången jag fått höra att den är en svensk ormbunke)
Den revande ormbunken heter Microgramma latevegans.

Ja, Per åt åtta korvar och ville till Sibylla i allafall.davidkj skrev:Bra jobbat vid bordet på mässan, mkt trevligt! Får tacka för pratstunden och uppvisningen i korvätning...
MVH
David