Min fråga är till att börja med, borde jag göra dom på höjd dvs 75 högt eller är det mer fördelaktigt att ha dom i den amerikanska modellen att ha dom i samma utförande som ett akvarium fast man fixar lock mm ?
Tacksam för ert input

De finns naturligt i vår natur och rätt ofta nu med all ekologisk och giftfri jord i alla dess sorter att man får både med det ena och det andra.tropfrog skrev: 01 mar 2021, 20:58 Jag har hoppstjärtar i jorden i princip alla krukväxter. Har inte planterat in dem medvetet så på något sätt har de tagit sig dit. Men det skall nog till ett ganska så fuktigt och skitigt hem om de skall leva och föröka sig ute i hemmet. Torkar ihjäl på några timmar.
Mvh
Magnus

Ranitomeya inkl. R.imitator samt O.Pumilio erbjuder mycket lämpligt då de flesta hålls lämpligen i par eller 1.2.0,wesslan skrev: 01 mar 2021, 20:52 Haha okej, nån enstaka fluga kan jag nog leva med tror jageftersom det blir en rätt hög burk så tänkte jag kolla vilka arter som är att föredra i burkar som är högre och har lite mindre markyta, tänker på L80 så blir det ju väldigt få grodor om man utgår ifrån 40*40 botteyta
Håller på att vattentesta burken just nu (kommer naturligtvis att silikona extra även om det håller tätt)
Kommer nog inte att bli nån bakgrund av skum eller så eftersom jag då tappar massa yta![]()