Det har fungerat väldigt bra med histrionica för mig då jag fått tag i friska/starka djur. När jag fick hem min redhead hona till min hane för ett år sedan tog det tre dagar så hade jag ägg på dom och nu har det fungerat nästan genast med bullseye också.
Jag hade problem med den svarta bullseye varianten då jag köpte mitt första par av någon anledning... och därför behövde jag en hona till hanen. Terrariet är fortfarande det samma och nu är allt ok verkar det som. Ägg borde väl kunna tolkas som att det är ok förhållanden.
Dom svarta går i ett 60x60x45 exoterra och dom bruna i ett 90x60x45 exoterra. Temperaturen har hållit sig runt 25 grader eller strax under. Det som kan vara intressant är att jag inte har regnsystem i en enda av mina burkar. Tre sidor är täckta (sika mix) och så kör jag med "dripp wall" så att vatten rinner över väggarna med hjälp av en pump under 5-10 sek några gånger under dagen med några timmars mellanrum. Fuktigheten hålls hög men det är ändå ganska torrt. Botten består av sådant där blått filtermaterial och på det är det orchidebark och sedan löv. Vattnet i botten kommer inte i kontakt med barken men den är nog fuktig pga bevattningssystemet. Löven längst upp är däremot helt torra. Dom underliggande löven är fuktiga och förmultnar underifrån. Jag har nästan alla växter och rötter/grenar att utgå från väggarna så ganska långt är botten helt slät med torra löv. Det ligger en del filmburkar för äggläggning bland löven plus en del filburkar stående fyllda med vatten för yngel... men i övrigt är det ganska tomt. I något av terrarierna står det någon större bromelia på botten också. Speciellt till dom stora Oophaga som har större terrarium har jag byggt upp det så att det finns flera plan i terrariet. Jag gillar "liggande stock/gren modellen" och kar kört det i dom lite större burkarna. Grodorna kan röra sig ledigt på ganska "stora ytor" då och dom utnyttjar alla våningar.
Här är en bild jag tog som hastigast på dom bruna bullseye:ens terrarium då det var nyplanterat men det ser i princip likadant ut nu eftersom bilden inte är gammal. Väggarna och "grenen" har sugit i sig mer vatten och jag har planterat några små krypande ormbunkar på "grenen" och mossan börjar ta sig men annars är det nog samma. Eftersom jag inte har regnsystem är "grenen" öppen upptill och fylld med orcidebark så att fuktigheten förs ut över hela "grenen". Dessutom finns utrymme för att plantera växter där.

- bullseye brown terrarium