Här är en ritning på mitt planerade höga terrarium (56x41x120), tänkt att så småningom husera någon art av Ranitomeya samt diverse små epifytiska orkidéer, ormbunkar och sånt trevligt.
Vill gärna ha synpunkter eller förslag innan jag skickar in det till byggaren, om ni skulle ha sådana. Har alltså tänkt mig sidoöppning med svängdörr, samt sidoventilation. Fronten kommer vara en enda glasskiva, för bästa möjliga vy. I toppen hål för dysor på två ställen, genom det ena har jag även tänkt dra sladd till termometer/hygrometer. Själva termometern kommer alltså att vara utanför, medan jag tänkte silikona fast mätaren i toppen bredvid dysan. Vet ej om det är en optimal lösning, andra förslag mottages tacksamt. På baksidan längst ned mot botten har jag breddavlopp där en genomföring ska sitta. Obs har inga av själva genomföringarna ännu, så är inte hundra på måttet 13 mm, men tänker att man kan väl täta med silikon om hålet skulle vara någon mm för stort?
Har tänkt att bakre samt ena sidoväggen ska vara täckta av bakgrund (silikon, fogskum, rötter, torv/xaxim).
Ber om ursäkt för något tafflig ritning, är en total amatör i Google Sketchup.