Mats stod för massimporten
Jag kom hem med "ödmjuka" sex djur...men riktigt fina sådana.
Har sparat ett år för detta...och får leva lite sparsamt ännu en tid...men det är det värt
Bilderna är med min dåliga mobilkamera så de är förståss ännu finare i verkligheten
Jag hade frigolitlådor med termometer inne i lådan och display på utsidan och jag stressade en hel del för transporten hem men det gick bra. Vi hade ju tur med vädret och temperaturen i transportutrymmet höll sig mellan 18 och 24,3 grader under hela resan tillbaka.
Paruna är ganska stora och fina. En är nog vuxen storlek. Alla tre har samma färg som den på bilden. De är pigga och orädda och började äta genast. Den största har lite skrubbad nos efter att ha varit i lådan och jag hoppas att det inte blir någon infektion där. Den var lite hoppig i transportburken men lugn i terrariet.
Diablona var lite på mindre sidan men riktigt fina. Två stycken blev det. De var lite skyggare än Paruna...först i alla fall. De gömde sig genast bland löven i botten och jag har inte sett de äta ännu men har nu börjat visa sig mera nu på kvällen. Hoppas nu bara att de skall börja äta och växa till sig.
Super fina är dom!
Det är grodor från WIKIRI som jag bokade i början av året. Grodorna bokas utgående från bilder och har en egen identifieringsnummer så jag visste vilka individer jag skulle få. Jag gillar röda parus och bokningen av enskilda individer gör att jag då kunnat plocka just precis sådana som jag gillar.
Jag är nog lite nervös över att de inte skall fungera som de skall nu. Surt om man skulle förlora någon av dessa...men hittills ser det bra ut.
En lyckad helg