Skulle gärna vilja veta närmare vad de är. Jag har skrivit om dem förut i hopp om att lösa gåtan och kanske bli av med dem. De förökar sig oerhört snabbt, går på substratet och bland växter. Verkar inte skada djuren men konkurrerar ut hoppstjärtar osv. Dom är cirka 1 mm stora, ljusa med något beige/rosa färg. De rör sig väldigt fort och verkar ha sex ben och två "känselspröt" som de viftar runt med.
Har provat allt jag kan tänka mig från kvalstermedel, rengöring, rovkvalster. Att inte rengöra och låta dem vara, att torka ut och blöta upp, att ha kallt eller varmt. De verkar trivas bäst i fuktigt med ej blött och i rumstemperatur. De konstiga är att de kommer ofta fram och rör sig när man ska in i terrariet eller foderlådan och göra något. Då kryper de ofta upp på glaset/plasten.
De verkar ju inte skada djuren men tycker att det är lite frustrerande att de blir så många! De går gärna ut på utsidan av terrarierna med. Ibland hittar jag dem på andra platser oxå. Tar gärna emot alla tips om vad det kan tänkas vara!