Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Orrens terrarie
- TobiasB
- Började med grodor år: 2013
- Har gett tack: 687 gånger
- Har fått tack: 379 gånger
Re: Orrens terrarie
Jag har aldrig blivit väckt av mina Terribilis eller Amazonica iallafall. Men Leucomelas är kanske annorlunda 
-
Filip jakobsson
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 7 gånger
Leucs är underbara. Det är ju till att gå in på youtube och lyssna på hur de låter.
-Ju mer man vet, desto mer mer inser man hur lite man vet
-
Filip jakobsson
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 7 gånger
Jag har en grupp på 5 st bandade Leucs om du vill ha leucomelas som inte är vanliga i hobbyn.
Se säljes annons.
Filip
Se säljes annons.
Filip
-Ju mer man vet, desto mer mer inser man hur lite man vet
Tjena Filip!
Såg också din annons om leucomelas banded, låter ju riktigt intressant, bor också i skåne så det är ju korta avstånd. Funderar dock på om det är trångt med 5 st i mitt terrarium, bottenyta 45x45 men en del rötter upp på höjden. Hur är det, klättrar dom mycket eller håller dom sig mest på marken?
Såg också din annons om leucomelas banded, låter ju riktigt intressant, bor också i skåne så det är ju korta avstånd. Funderar dock på om det är trångt med 5 st i mitt terrarium, bottenyta 45x45 men en del rötter upp på höjden. Hur är det, klättrar dom mycket eller håller dom sig mest på marken?
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Leucomelas brukar klättra mycket, men i en 45x45-burk skulle jag aldrig ha fler än ett par leucs.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
Terrariet har rullat på i drygt en månad, och ikväll var det dags för inflyttningsfest!
3 st leucomelas guyana banded har fått flytta in, såg dom en halv sekund innan dom gömde sig under rötterna. Förhoppningsvis blir dom väl lite tryggare och behagar att visa sig mer framöver
Köpt tropical sheet moss från dartfrog uk som verkar börja få fäste på xaximen. Franks mossa som jag fick från Tobbe verkar trivas å sprida sig över roten i mitten.
Burken

En av invånarna

En annan invånare

En liten skymt i nya hemmet

3 st leucomelas guyana banded har fått flytta in, såg dom en halv sekund innan dom gömde sig under rötterna. Förhoppningsvis blir dom väl lite tryggare och behagar att visa sig mer framöver
Köpt tropical sheet moss från dartfrog uk som verkar börja få fäste på xaximen. Franks mossa som jag fick från Tobbe verkar trivas å sprida sig över roten i mitten.
Burken

En av invånarna

En annan invånare

En liten skymt i nya hemmet

- TobiasB
- Började med grodor år: 2013
- Har gett tack: 687 gånger
- Har fått tack: 379 gånger