Jag är ute efter fler pumilio varianter. Är det någon som har bra kontakter till försäljare med rimliga priser får man gärna höra av sig. Jag saknar de kontakterna. Visst finns det ju http://exotics.net/tb/list_classifieds.php men jag antar att ni som har störe erfarenhet får tag i grodor på andra vägar. Jag är inte ute efter några helt suspekta totala underbordet varianter, utan vanligare former. Tex skulle jag nu vilja ha någon grön pumilio som typ Colon/bocas del drago/cayo de agua. Lite sugen på escudo har jag dock blivit och den verkar lite ovanligare.
Är det någon som inte vill dela sina kontakter och kanske köper upp till lägre priser för att sedan sälja i Sverige så är det inte mig emot att man kontaktar mig då också. Måste jag inte åka tilll Hamm utan kan komma över tex på mässan i Stockholm i slutet av september i stället så tackar jag bara för det.
Om man nu åker till Hamm. Hur är det att hitta grodor på borden, och då som sagt pumilios? Jag har lite det felet att jag är den typen som planerar så mycket på förhand att jag troligen redan bränt budgeten på förbokade grodor och igentligen då bara åker ner och hämtar dom...vilket ju vem som helst kunde göra åt mig för en ersättning
Någon med en bra filosofi om hur man ställer in sig för en sådan mässa...speciellt som första gångens besökare?
En mer praktisk fråga... Har någon en aning om hur det är med importtillstånd för en sådan som jag, alltså finne. Jag behöver inget importtillstånd till Finland enligt vad folk säger här. De som varit till Hamm kommer också hem genom tullen till Finland med bilen full av djur utan tillstånd och utan utan problem. Hur är det då jag åker genom Sverige. Behöver jag ett svenskt tillstånd för att komma in i Sverige? Eller måste jag kanske kunna uppvisa ett finskt intyg då jag är finsk medborgare även om man knappast bryr sig då jag kommer tillbaka till Finland. Någon som kan svara?