Hej,
Fick idag hem sex stycken utav denna modell :http://www.btd24.de/terrarium-abfluss-s ... ::858.html
Med följde en styck gummipackning till varje, min fundering är på vilken sida utav glaset skall gummipackningen sitta?
Inne i vattengraven eller på undersidan utav glaset "utanför" terrariet så att säga.
Tacksam för svar!
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Dränering
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Re: Dränering
På undersidan. Annars kan vattnet ev. ta sig ut genom gängan.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Den där genomföringen är ju felaktigt konstruerad. Man vill aldrig ha gängningen på insidan då det precis som Frank påpekar gör att vatten kryper genom gängningen. Normalt har man alltid gummipackningen på insidan men får nog hålla med Frank när den ser ut som den gör.
-
Robert M
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2012
Det lät ju inte alls bra..
Jörgen, vad tror du om detta?
Skall man lägga in en gummipackning även på insidan på burken för att minska risken för läckage?
Nu blev det stressigt då jag precis installerat samtliga..
Jörgen, vad tror du om detta?
Skall man lägga in en gummipackning även på insidan på burken för att minska risken för läckage?
Nu blev det stressigt då jag precis installerat samtliga..
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Nej, det är ingen fara tror jag. Jag använder en likadan konstruktion utan några som helst problem. Om du har packningen på utsidan finns ju ingen väg för vattnet att ta sig ut.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Nu är det ju oftast inget större tryck på vattnet så det kan nog hålla tätt. En packning på insidan hjälper inte mycket då vattnet kommer via gängningen i alla fall. Sätter man packningen på utsidan så rinner vattnet ner på insidan av gummipackningen och kommer sen inte ut om den sluter tätt. Kör på som du gjort nu, det funkar även om jag tycker det är konstig konstruktion