Hej
Jag har ett exo terra med måtten 90 x 45 x 60 cm (regnskogsklimat) Just nu bor där en ensam krabba (http://en.wikipedia.org/wiki/Perisesarma_bidens) som 99 % av tiden gömmer sig någonstans och annars klättrar omkring över hela terrariet och äter växter. Mest håller han sig dock i vattendelen.
Jag skulle väldigt gärna vilja ha pilgiftsgrodor där också. Tror ni att det går eller riskerar jag avhuggna grodben? Krabban är en duktig klättrare... Om ni tror det skulle gå, borde jag då tänka liten eller stor groda, mark eller trädorienterad? Tack för hjälpen!
ulla
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Kommer krabban attackera en groda?
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Re: Kommer krabban attackera en groda?
Föreningens krabbexpert Bengt Olsson kommer nog att ge dig bra råd men jag skulle inte våga. De där gynnarna är väl ute och käkar när grodorna och du sover ... Lite väl spännande kanske ...
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
- UllavL
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2013
- Har fått tack: 21 gånger
Tack! :/ Då får jag väl helt enkelt vänta ut dess livstid. Om det inte finns någon som vill ha den? Den är väldigt söt (när man nu ser den två gånger om året)...
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Krabbor gillar grodor. Smakar jättegott. Blev av med ett 15-tal amazonicor när en liten krabbunge (Geosesarma)mig ovetande kom in i deras terrarie. Växte snabbt upp där.