Hej på er,Pny skrev:Min önskan är nog inte egentligen att lura in så många som möjligt i hobbyn utan att engagera de som redan finns...
och att:
* Fler lägger upp bilder och beskrivningar på sina grod-vivarium/terrarium här på pilgift.se
* Att fler erfarna deltar i forumets diskussioner.
* Fler skriver artiklar om kluriga lösningar alternativt andra saker de kan (relaterat till grodhobbyn). Dessa skulle antingen kunna publiceras i pilgiftaren (om SDS överlever) eller här på pilgift.se
* Det blir lättare att hitta grodor till salu.
* Vi får en aktiv marknad med byte av växter mellan användare.
* Det hålls årliga event som tex nordiska groddagen där man kan träffa andra och byta/köpa grodor.
* Att grodträffarna fortsätter.
Det har diskuterats tidigare; och vore väldigt kul om man kunde digitalisera artiklar från gamla pilgiftaren och publicera tex på pilgift.se (givetvis endast med författarnas tillstånd och välsignelse).
En annan idé jag haft är att anordna en tema-chat i vår chat, där någon mer erfaren under någon halvtimme-timme kan svara på frågor inom något grodrelaterat ämne.
Har nån koll på hur många det var hos mig i lördags?
Att intresset var så stort var ju kul och förvånande. Nackdelen att det blev trångt och svårt att ha en diskussion eller samtal där flera deltar i.
Pny, instämmer i din lista. Men hur förverkligas den?
Alldeles uppenbart är möten något som är av intresse. Försvinner SDS kommer det bara att finnas nåt större än "hemma hos" utanför Svergiges gränser. Jag tycker att vi borde se till att SDS överlever för att kunna anordna , säg 2 lite större grodträffar per år. Där det finns lokaliteter, föredragshållare m.m. och en möjlighet för intresserade att boka in i almanackan i god tid. Men,,, då tror jag att det krävs att det är personer från detta forum som kliver in då det är här som "Grodenergin" finns just nu.
/Bengt