Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Dendroshop.de burk

Presentera ditt terrarium här!
Användarvisningsbild
JMild
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2012
Har gett tack: 3 gånger
Har fått tack: 57 gånger

Dendroshop.de burk

Inlägg av JMild »

Nu börjar burken som jag köpt från Dendroshop.de och hämtat i Hamm bli klar. Tycker det är en rejäl positiv skillnad mellan "vanliga" Exo-Terra som jag använt tidigare och denna, helt grodanpassade burk. Den mäter 60x50x70 (BxDxH) och jag hade tänkt att ha en rejäl Buttress-rot som bakgrund men eftersom Namiba Terra slutat tillverka sina och jag inte hittat någon som önskar sälja sin begagnade (och jag själv inte har tiden/orken/kunskapen att skapa en från scratch själv) så fick det bli ett annat arrangemang. Den har bakgrund av Ben's Jungle Modelier Torf och det var lite lurigt att få det att fästa på de helt nya glasen. Två gånger har delar av bakgrunden trillat ner vilket är bökigt så jag redan satt in växterna... men skam den som ger sig och nu verkar det funka (peppar, peppar). Underlaget består av, nedifrån och upp, lekakulor, fiberduk, kokosfiber(IKEA) och löv. En liten del har också Spagnum mossa. Så här ser den iallafall ut idag.

Bild
Så som burken ser ut idag efter att ha varit igång ett par dagar.
Bild
Hoppas att mina Azureus kommer att trivas ;)
Användarvisningsbild
JMild
SDS-medlem
SDS-medlem

Re: Dendroshop.de burk

Inlägg av JMild »

Efter allt strul med Ben's Jungle Background Modelier Torf åkte det ut och därmed ser burken lite annorlunda ut :)
Bild
Användarvisningsbild
JMild
SDS-medlem
SDS-medlem

I väntan på UE leverans

Inlägg av JMild »

Mina R Amazonica FG har flyttat ut och jag har gjort om denna min minsta burk (ET 45x30x30) i väntan på att mina 1.1 R Sirensis (Lamasi) "Green" från UE ska levereras :-)
Bild
Skriv svar

Återgå till "Medlemmarnas djur och terrarium"