Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
mer bilder "1500L regnskog"
-
MattiasS
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Re: mer bilder "1500L regnskog"
Har provat flera gånger i diverse projekt och det fungerar halvkasst plus att husfix är betongrelaterat och kommer höja ph i vattnet vilket inte är önskvärt om du inte ska ha det i ett akvarium med afrikanska fiskar i.per08 skrev:Man ka köra med husfix,sicacim o pigment också.
Även provat Sicasim på lite projekt, fungerar men är dyrt och resultatet är ingen hit om man vill ha lite mer struktur(torv tex) då det har en stor tendens att släppa/spricka vid torr/blött tillstånd. Men du kanske har fått bättre resultat än jag.
Så är väldigt intresserad nu av att se hur sika top seal fungerar och slut resultatet.
-
per08
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 16 gånger
- Har fått tack: 24 gånger
Sica top seal och husfix är båda cementbaserade produkter.Blandar man i sicacim i husfix + vatten så får du liknande-
egenskaper som sica top seal.Den sistnämda kanske funkar bättre om man använder gjutformar,(Kanske ?).
MvH Per
P.S Mera bilder Micke, var inte lika seg som jag med projekten.
egenskaper som sica top seal.Den sistnämda kanske funkar bättre om man använder gjutformar,(Kanske ?).
MvH Per
P.S Mera bilder Micke, var inte lika seg som jag med projekten.
-
MickeB
- Började med grodor år: 1990
Jag ska nog hålla mig till Sika Top seal i kombo med torv ,sand och avgjutningar på bark.Nu har jag beställt grejerna på Bejer bygg i Uppsala och det skulle ta 3-4 dagar att få hem grejerna så i början av veckan så börjar jag måla och gjuta.Nu i helgen så ska jag avsluta formen på trädstammen och börja ge mig på den bergvägg som ska täcka resterande av bakgrunden och bilder kommer
/Micke
/Micke
Har även i grodväg.
2.2.0 Agalychnis Spurrelli
MVH Micke (Kennel Atrox)
MVH Micke (Kennel Atrox)
-
MickeB
Lite uppdatering,går och väntar på Sikan som bör komma imot slutet av veckan så då ska det börja målas.....
/Micke
/Micke
Har även i grodväg.
MVH Micke (Kennel Atrox)
MVH Micke (Kennel Atrox)
-
MickeB
Hej alla
Ja färgpiment var hittar man såna som inte fäller ur sig massa gifter? Vad är det för tillsatser jag ska se upp med ? Är lite osäker på vad man ska ha ,någon som har någe förslag på vad man ska använda?
/Micke
Ja färgpiment var hittar man såna som inte fäller ur sig massa gifter? Vad är det för tillsatser jag ska se upp med ? Är lite osäker på vad man ska ha ,någon som har någe förslag på vad man ska använda?
/Micke
Har även i grodväg.
MVH Micke (Kennel Atrox)
MVH Micke (Kennel Atrox)
- RogerL
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 6 gånger
Uppsala färg, Boländerna. Där hittar du färgpigment utan gift. Roger
-
MickeB
Re: mer bilder
Roger skrev:Uppsala färg, Boländerna. Där hittar du färgpigment utan gift. Roger
Ok ,tack Roger.
/Micke
Har även i grodväg.
MVH Micke (Kennel Atrox)
MVH Micke (Kennel Atrox)
-
MickeB
Nu så är det igång, prylarna har kommit så nu har jag lagt första lagret på sprickor och övriga märken som ska bort, hoppas bara slutresultatet blir bra men det kommer a ett tag att färdigställa eftersom det ska gjutas bark och göras en bergsbakgrund på resterande yta bak iterrariet. Så tänkte jag göra en falskbotten i frigolit med olika terasser och avgjutningar/frigolit av/i sten föratt spara vikt.Så här är lite bilder på bygget än så länge.
/Micke
/Micke
Har även i grodväg.
MVH Micke (Kennel Atrox)
MVH Micke (Kennel Atrox)
-
MattiasS
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Ser jäkligt snyggt ut! Prova först på en spillbit nu så du inte gör nå tok med den där snygga träroten du karvat ur frigoliten. 
Kom på en sak när du skulle spara vikt, frigolit blir jäkligt tung efter ett tag då den drar åt sig vatten. Skulle hellre använda markisolering rosa/blå cellplast då dom inte drar åt sig vatten, iaf där den kommer i kontakt med mycket vatten.
Kom på en sak när du skulle spara vikt, frigolit blir jäkligt tung efter ett tag då den drar åt sig vatten. Skulle hellre använda markisolering rosa/blå cellplast då dom inte drar åt sig vatten, iaf där den kommer i kontakt med mycket vatten.