Jag tar jättegärna emot tips, förslag och goda råd på vägen för att detta ska bli bra.
Har läst på så mycket jag bara kunnat hitta på nätet om pilgift, och har även tänkt införskaffa en bra bok i ämnet.
Tänkte börja direkt med vad jag tänkt mig i fråga om terrariestorlek.
Jag tycker personligen att exo-terra terrarierna är riktigt snygga så det lutar åt ett sådant med något utav följande mått 60*45*45, 45*45*60 eller 60*45*60.
Ett annat alternativ jag tittat på är ett mp terrarie från hornbach som finns i lite olika mått, dessa är överlag lite lägre höjd på än exo-terra terrarierna dock.
Som blindbotten har jag tänkt mig lecakulor blandat med filtermakaroner. Här står jag å velar lite på om jag ska någon öppen vattendel eller inte. Vad finns det för för/nackdelar med öppen vattendel?
Har tänkt mig en bakgrund i kokosmaterial. Går det att använda typ dusktropics mossmix på en kokosbakgrund?
Skulle gärna ta emot förslag på bottenmaterial, har läst om så många olika så jag vet inte riktigt vilken man ska köra på.
I växtväg så måste jag nog kika runt lite mer på vad som passar, där har jag inte riktigt koll ännu.
Har nog tänkt köra något typ utav regnsystem för att slippa tänka på vattningen. Hur är exo-terra moonson sytemet? Tycker det verkar smidigt eftersom man slipper borra i glas.
Vad gäller grodarter så är jag inne på epidobates anthoniy, men det kanske ändras sen.
Hoppas jag kan hitta lite utav prylarna begagnade då jag har en till ännu dyrare hobby
Ber om ursäkt för ett långt rörigt inlägg och hoppas ni orkar läsa ändå.
Mvh//Fredrik