Har hittat ett finmaskigt PVC - belagt nät med ca 1mm maskor.
Skulle det kunna fungera som substrat avdelare i mitt terrarium?
Kommer det bli problem för växternas rötter att nå igenom, kan nätet vara olämpligt då det är gjort av PVC mm..?
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Substrat avdelare
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 323 gånger
- Kontakt:
Re: Substrat avdelare
Ja
Ja
Nej

Rötter söker sig genom silikonfogar också så ja, ett nät kommer definitivt att ha en sådan egenskap.
Ja
Nej
Rötter söker sig genom silikonfogar också så ja, ett nät kommer definitivt att ha en sådan egenskap.
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
-
HåkanP
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2010
- Har gett tack: 22 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
Re: Substrat avdelare
Tveksam, beror på hur du vill ha det.
Nej ( Tror Richard menar det också?) Rötter är grymma saker!
Nej.
Har efter flera försök med nät med alltefter försöken mindre maskor insett att markduk är enda alternativet för mig.
Alla nät släppte igenom mer eller mindre partiklar som får pumpar, avrinings lösningar och annat att sätta igen,
med markduk så håller sig det nästintill rent. Och har man inte nät så är nog duken billigare än alla nät jag skaffat
Köpte rulle på 1m x12m för ca 70 kr på k-rauta för ett tag sedan. Räcker till några terrarium.
/Håkan
Nej ( Tror Richard menar det också?) Rötter är grymma saker!
Nej.
Har efter flera försök med nät med alltefter försöken mindre maskor insett att markduk är enda alternativet för mig.
Alla nät släppte igenom mer eller mindre partiklar som får pumpar, avrinings lösningar och annat att sätta igen,
med markduk så håller sig det nästintill rent. Och har man inte nät så är nog duken billigare än alla nät jag skaffat
Köpte rulle på 1m x12m för ca 70 kr på k-rauta för ett tag sedan. Räcker till några terrarium.
/Håkan
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
Fruit flies like bananas"