Toppen har jag bytt ut mot akrylplast som jag borrat hål i både för sladdar, ventilation (2x 12V minifläktar som suger ut luften) och duschsystem (Herperschoise).

Jag har också gjort en vattendel i aluminium som kommer hålla en fogger och pumpen till vattenfallet. Jag har också gjort en genomföring i den större delen för att ner till en dunk under terrariet samla upp vatten som "rinner över".

Den falska botten (eller vad det nu kallas) bygger jag av aluminium också (perforerade plattor jag hittade på Bauhaus) som står på plastmuggar (IKEA). På denna kommer jag att lägga markduk för att inte få ner mer skit än nödvändigt i vattenreservoaren.

Vattenfallet bygger jag upp med frigolit men själva fallet kommer vara i skiffer med några små-pooler av sten. Det hela startar i ett litet torn i skiffer som faller ner i den första "poolen". Allt mynnar sedan ner i vattendelen.

Igår fick jag också mitt paket från Dusk så nästa vecka ska jag fortsätta med bakgrund och botten i Epiweb samt installera LED belysningen.
Jag kommer sedan köra terrariet i ca 3 månader med bara mossan (för att den ska få växa till sig ordentligt innan jag beställer bromelior/ficus/etc. och plockar över mina nu trångbodda Leucomelas 1.2.0.
Mer kommer...