Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
nya byggen
- johan_86
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 2 gånger
Re: nya byggen
kommer nog mest troligen att kassera mitt hygrolon projekt.. då jag tycker att det inte blev bra alls..
fogskummade och sedan på med mer fogskum med sedan hygrolonet utanpå det.. blev si sådär pga att fogskummet svällde och kom igeom på rätt många ställen.
tänkte då att då fäster jag ett lager till utanpå det men silicon. med rötter osv.. men blev ingen bra alls.. hygrolonet sitter inte allas bra på platts. och en gren som jag provlimmade utan på sitter knappt fast..
suck.. jag som trodde att detta skulle bli ett bra bygge men känns inte som så..
får se om jag kan rädda det på något sätt..
fogskummade och sedan på med mer fogskum med sedan hygrolonet utanpå det.. blev si sådär pga att fogskummet svällde och kom igeom på rätt många ställen.
tänkte då att då fäster jag ett lager till utanpå det men silicon. med rötter osv.. men blev ingen bra alls.. hygrolonet sitter inte allas bra på platts. och en gren som jag provlimmade utan på sitter knappt fast..
suck.. jag som trodde att detta skulle bli ett bra bygge men känns inte som så..
får se om jag kan rädda det på något sätt..
-
MattiasS
- Tidigare SDS-medlem

- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Försök att späda ut fogskummet, innan du applicerar det som klister till hygrolonet och vispa runt den då blir det som klister sen blir det hårt och sväller minimalt.
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
bra tips! Håller tummarna för att du ändå kör. Vore spännande med en EW/Hygrolon/Xaxim-jämförelse! Go go go!Exelon skrev:Försök att späda ut fogskummet, innan du applicerar det som klister till hygrolonet och vispa runt den då blir det som klister sen blir det hårt och sväller minimalt.
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Jag skulle försöka få tag på en stor rot/gren och bara luta den mot xaximbakgrunden. Om du tex skulle behöva fånga ut en groda så kan du vara säker på att den skulle krypa in bakom roten och då ,,,,,johan_86 skrev:här är en bild på resultat i ena burken
Jag har i princip all inredning löst i mina terrarier så jag kan plocka ut/ändra när jag har lust.
- Carlsson
- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Väl tänkt hälsar en som kämpat med ej samarbetsvilliga grodor.BengtO skrev:Jag skulle försöka få tag på en stor rot/gren och bara luta den mot xaximbakgrunden. Om du tex skulle behöva fånga ut en groda så kan du vara säker på att den skulle krypa in bakom roten och då ,,,,,johan_86 skrev:här är en bild på resultat i ena burken
Jag har i princip all inredning löst i mina terrarier så jag kan plocka ut/ändra när jag har lust.
/Thomas/
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
- johan_86
- Tidigare SDS-medlem

här är resultat bilder på epiweb bygget och mitt halvt om halvt misslyckade hygrolon bygge "fick göra det bästa utav det hela"
blev tyvär en synlig skarv i hygrolonet och lite skum som tittar fram.. men blev bättre än första lagret

blev tyvär en synlig skarv i hygrolonet och lite skum som tittar fram.. men blev bättre än första lagret

- johan_86
- Tidigare SDS-medlem

då är det snart dax för att dra igång mina tre byggen.
blir till att starta upp allt i början av nästa vecka när bänken är byggd och alla sista delarna är på plats
blir till att starta upp allt i början av nästa vecka när bänken är byggd och alla sista delarna är på plats
- johan_86
- Tidigare SDS-medlem

Håller på att bygga för fullt.. Bänken är ihopa oc terrarierna är på plats..
Håller på att installerar allt, lampor fläktar regnsystem mm..
Kommer bilde när allt är klart
Håller på att installerar allt, lampor fläktar regnsystem mm..
Kommer bilde när allt är klart