hej grodvänner.
Vilken art kan detta vara? Köpt som O pumilio Cristobal, men jag misstänkern snarare O p Bastimentos.
Vad tror ni?
Roger
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
vilken art
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Re: vilken art
Nog för att variationen kan vara stor, men det ser ju inte direkt ut som en typisk cristobal. Jag skulle också gissa bastimentos hyfsat nära byn. Färgen kan dock vara lirig att gå på. Vissa rödaktiga pumiliovarianter bleknar ibland. Fast då brukar de bli mer brunröda än gula.
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
- Simon
- SDS-medlem

Har du frågat försäljaren om den var orange förut?
Hulteke skrev:
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
vilken art
Den har inget blått på benen som cristobal brukar ha. Den ser ut att vara vit på magen. Mina crictobal har samma färg på magen som på resten av kroppen. Jag tycker att det ser ut som en bastimentos.
- Simon
- SDS-medlem

Det kan ju vara någon annan population också. Svårt att veta utan bakgrundsinfo.
Är det bara bastimentosvarianterna som har vit mage? Jag kommer inte ihåg på rak arm.
Är det bara bastimentosvarianterna som har vit mage? Jag kommer inte ihåg på rak arm.
Hulteke skrev:
- osn
- Började med grodor år: 2001
- Har fått tack: 3 gånger
- Kontakt:
Det är bara bastimentos som har vit mage vad jag sett.
Och det kan skilja mycket dessutom en del bastimentos har inte vit mage, men i området kring kyrkogården och den sidan är det iaf så. En kompis djur från Redfrog beach är numera knall gula. De var röda från början men har tappat alla färg. Vad gäller Christobal brukar de som Simon säger bli mer brun/röda.
Och det kan skilja mycket dessutom en del bastimentos har inte vit mage, men i området kring kyrkogården och den sidan är det iaf så. En kompis djur från Redfrog beach är numera knall gula. De var röda från början men har tappat alla färg. Vad gäller Christobal brukar de som Simon säger bli mer brun/röda.
Dennis Nilsson
http://www.DartFrog.tk
- RogerL
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 6 gånger
vilken art
Stort tack för all input. Hur som haver är det en fantastik liten groda. Skulle vilja hitta en hona åt honom. Roger