Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Houmans vivarium
-
Homer
Re: Houmans vivarium
vad händer om jag lägger upp bilder här med slutarbetet av vivariet och i bilden står 4 galactonotus där =), är jag elak då?
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Houmans vivarium
Vi försöker bara ge råd och tips så du inte ska misslyckas med ditt första terrarium med pilgiftsgrodor. Det är ju tråkigt om grodorna skulle må dåligt på grund av det.
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Precis. Alla får ju lägga upp hur mycket som helst bevismaterial mot sig själva här
men vad vi försöker säga är att det inte är bra för grodorna att stoppa in 4 stycken i ett så där litet terrarium. Dessutom vinner du ingenting. Själv skulle jag inte ens ha ett par där men det må ju kanske vara ok ändå. I alla fall kommer de att visa mycket mer av sitt naturliga beteende (i den utsträckning det överhuvud taget går i ett terrarium) än om du stressar dem.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
Adam
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Kontakt:
Ingen försöker ju hänga någon här.Homer skrev:vad händer om jag lägger upp bilder här med slutarbetet av vivariet och i bilden står 4 galactonotus där =), är jag elak då?
Men om man har ett gediget intresse av grodor så är det ju mot all rim och reson att göra något så kontraproduktivt som att överbefolka ett terrarium.
Om man har ett intresse för djuren så vill man ju att de ska ha det bra och komma till sin rätt, eller?
Det finns ju ett antal enormt intressanta mindre arter som skulle passa i ditt terrarium.
Kolla in metebloggen på: www.anglingidiot.blogspot.com
-
Homer
jag förstår eran tanke, men jag tänker ha 4 st galact där i. uppfödaren , ja snararare galactonotus kungen, sa att det var inga problem alls,
sen har jag haft en del pilgift innan.
sen har jag haft en del pilgift innan.
-
Adam
- Tidigare SDS-medlem

- Kontakt:
"galactonotus kungen" Borde nog hitta ett nytt kungarike att regera över.Homer skrev:jag förstår eran tanke, men jag tänker ha 4 st galact där i. uppfödaren , ja snararare galactonotus kungen, sa att det var inga problem alls, sen har jag haft en del pilgift innan.
Här har du en hel del info om arten och hur den bör hållas:
http://www.dendrobase.de/index.php?gatt ... s&id=12220
-
Adamanteus
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 5 gånger
Houmans vivarium
Nej du är inte elak, bara dum då du lägger upp bevis för brott mot djurskyddslagen mot dg själv.Homer skrev:vad händer om jag lägger upp bilder här med slutarbetet av vivariet och i bilden står 4 galactonotus där =), är jag elak då?
Då du tydligen inte orkade läsa länken jag dela de i mitt förra inlägg så här har du svar på din fråga:
36 § Till böter eller fängelse i högst två år döms den som med uppsåt eller av oaktsamhet
1. bryter mot 3, 5, 6, 8-11, 13, 14, 16-19 a eller 21 §,
2. bryter mot en föreskrift som har meddelats med stöd av denna lag, eller
3. underlåter att följa ett sådant föreläggande eller bryter mot ett sådant förbud som avses i 29 §.
Om brottet har begåtts med uppsåt och avsett en förpliktelse av väsentlig betydelse från djurskyddssynpunkt, döms till fängelse i högst två år.
Om gärningen är att anse som ringa skall inte dömas till ansvar.
Till ansvar enligt denna paragraf döms inte om gärningen är belagd med samma eller strängare straff i brottsbalken. Lag (2002:550).
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=57.784590,14.243865
Nä nu får du väl lägga av Adamanteus !
Tror du det är en Domstol och du är Domare som bestämmer och att du bara orkar hålla på !!
Visst är det för lite terrarium för dom fyra djuren men det är kanske ungdjur och då är det ju bättre med ett mindre terrarium för att lättare hitta föda , plus att man kan ha koll på dom bättre än ett stort terrarium
Vad tror du att du vinner på att skriva som du gör Adamanteus ?
/Connie
Tror du det är en Domstol och du är Domare som bestämmer och att du bara orkar hålla på !!
Visst är det för lite terrarium för dom fyra djuren men det är kanske ungdjur och då är det ju bättre med ett mindre terrarium för att lättare hitta föda , plus att man kan ha koll på dom bättre än ett stort terrarium
/Connie
-
Adam
- Tidigare SDS-medlem

- Kontakt:
Är väl inget fel att upplysa folk om lagen?frogy skrev:Nä nu får du väl lägga av Adamanteus !
/Connie
Detta forum är ju till för att vi ska hjälpa varandra att lyckas med våra djur, det tycker jag folk har försökt att göra i denna tråd.
/Adam