1. Hur nödvändigt är osmos-vatten? Jag har byggt ett vattenfall som fungerar utmärkt men jag har bara vanligt kranvatten i det, är det något fel med det? Som jag fattat det behövs osmos mest om man har regnsystem och foggers vilket jag inte planerat att införskaffa. För att munstycken och dylikt inte ska kalka igen. Sedan har jag läst i en reptilbok om att det inte är någon idé att skaffa osmosvatten om man har en vattenhårdhet på 5dh eller lägre. vilket jag har. Tacksam för svar.
2. Vilken groda kan rekomenderas för en nybörjare? Helst en som inte är av de dyraste heller. Lagom är bäst. Hur vanligt är det att grodorna klättrar by the way? vore lite roligt att bygga lite på höjden.
3. Var får man tag på grodorna när allt är redo? Jag bor i Norrköping och Karlstad. Som jag fattat det hela kommer PNY från Linköping och det är ju inte så långt från mig så om han/du har något bra tips på någon uppfödare vore trevligt.
4. Jag har en relativt liten burk tyvärr. 30*30*45. Kommer detta oraska problem? (Hoppas in inte lynchar mig nu
5. Ljus? Efterom jag kör med ett exo-terra terrarium kommer jag bara att kunna ha lampor á E27 sockel. Som jag förstått råder delad mening om UV när det gäller grodor. Men Ljuset är mest för växterna? Jag har på clasohlsson hittat lågenergilampor på 14W som kallas fullfärgsljus, är detta något att ha? Med tanke på att jag har en mindre burk så lär jag ju inte behöva så överdrivet mycket ljus. Men alltså två 14w lampor. Är det okej? Give me lite feedback!
6. Var hittar man Javamossa? Det är något jag inte lyckats hitta hur mycket jag än letar. Går det ta olika mosssor från den Svenska naturen?
7. Är det någon som provat andra rötter än mangroove? Typ mopani eller red moor? Vore kul att se bilder.
8. Sista frågan. Är det någon som har Daggecko och grodor och kan svara på vad som är mest givande? Vad är det som är det bästa med Pilgiftgrodor? Vill höra era åsikter.
Tacksam för svar
Simon