Hej alla 360 medlems forum användare.
Har en fråga till er ?
1 Om vi medlemar inte tycker eller har ngn annan ide skulle vi inte kunna ha omröstning om detta då ?
2 Vad tycker ni om detta ?
3 Vad tycker ni om att ha synpunkter och att då ta upp detta utan att ngn stänger ner tråden ?
4 Det är väl ändå så att vi måste väl kunna diskutera och debattera här på forumet på ett sådant sätt som inte kränker ngn ?
Jag hoppas att genom att jag har skrivit detta , kan vi väl försöka ha en röstning på vad som man kan diskutera och debattera här på forumet
utan att Admin stänger ner tråden .
Mvh
Stefan
P&S kan man rösta på vilket parti som skall sitta i regeringen så skall väl vi också kunna ha en omröstning på vad vi vill ha på detta forum ,
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Omröstning !!!!
-
Adam
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Kontakt:
Re: Omröstning !!!!
I och med att SDS äger och driver forumet så bestämmer även SDS över forumets regler.poisonsfrog skrev:Hej alla 360 medlems forum användare.
Har en fråga till er ?
1 Om vi medlemar inte tycker eller har ngn annan ide skulle vi inte kunna ha omröstning om detta då ?
2 Vad tycker ni om detta ?
3 Vad tycker ni om att ha synpunkter och att då ta upp detta utan att ngn stänger ner tråden ?
4 Det är väl ändå så att vi måste väl kunna diskutera och debattera här på forumet på ett sådant sätt som inte kränker ngn ?
Jag hoppas att genom att jag har skrivit detta , kan vi väl försöka ha en röstning på vad som man kan diskutera och debattera här på forumet
utan att Admin stänger ner tråden .
Mvh
Stefan
P&S kan man rösta på vilket parti som skall sitta i regeringen så skall väl vi också kunna ha en omröstning på vad vi vill ha på detta forum ,
Vill man påverka forumets utformning eller regler så går det ju jätte bra att gå med i SDS och därefter lämna in en motion på årsmötet.
Men allt detta är ju ganska självklart i de flesta föreningar, tex jag kan svårligen gå till den lokala fotbollsföreningen och ändra på deras regler eller arbetssätt utan att först vara medlem. Eller har jag fel?
Kolla in metebloggen på: www.anglingidiot.blogspot.com
-
LarsÖ
- SDS-hedersmedlem

- Började med grodor år: 1960
- Har gett tack: 6 gånger
- Har fått tack: 31 gånger
Medlems-forum var ordet! Självklart har alla medlemmar av SDS rätt att framföra åsikter.poisonsfrog skrev:Hej alla 360 medlems forum användare.
Men dom som är inne på forumet som gäster kan ju inte kräva att forumets regler ska ändras.
/Lars
Bort bärs dina fränder
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
-
poisonsfrog
Hej Lars
Är man bara gäst här på forumet ? Man måste ju reg innan man skriva eller är man bara gäst ?
Jag kommer gå med i SDS men jag tycker bara att det har blivit och hänt så mkt hårda ord , så vad det inte på den gamla tiden SDS och även när man var med i NDRG På den tiden var det mkt trevligare och alla var hjälpsamma ,inte nu längre tycker jag här är det mest hemligmakeri att man inte vill dela med sig , Och innom vissa slutna kretsar i föreningen Vet inte vad ni andra tycker ?
Vad tycker du själv Lars var det inte bättre för (SDS) ?
Varför måste det vara så ?
Själv började jag med denna Hobby 1990 .
Det känns ibland att visa måste ta mer plats än andra och bestämma och ändra på massa saker, t.e.x på det här att man måste lämna ut sig helt och hållet för att få ha tillgång till SDS forum, Själv tycker jag det är Diskriminering !!
Enligt Polisen har inte Styrelsen ngn rätt att lämna ut ofentliga handlingar
har man skydda ID , t.e.x på grund av olika själ så kan man inte ställa ett sådant krav att man måste lämna ut sig för att få ha tillgång till SDS forum
Jag tycker det räcker med För namn och e-mail !
Hur är det om man inte har ngn adress utan att man använder sig av Postbox räcker det ?
Jag själv har ett sådant jobb som man har skyddad ID ,
Mvh
Stefan P&S Hoppas nu inte denna trån stängs ner !!
Är man bara gäst här på forumet ? Man måste ju reg innan man skriva eller är man bara gäst ?
Jag kommer gå med i SDS men jag tycker bara att det har blivit och hänt så mkt hårda ord , så vad det inte på den gamla tiden SDS och även när man var med i NDRG På den tiden var det mkt trevligare och alla var hjälpsamma ,inte nu längre tycker jag här är det mest hemligmakeri att man inte vill dela med sig , Och innom vissa slutna kretsar i föreningen Vet inte vad ni andra tycker ?
Vad tycker du själv Lars var det inte bättre för (SDS) ?
Varför måste det vara så ?
Själv började jag med denna Hobby 1990 .
Det känns ibland att visa måste ta mer plats än andra och bestämma och ändra på massa saker, t.e.x på det här att man måste lämna ut sig helt och hållet för att få ha tillgång till SDS forum, Själv tycker jag det är Diskriminering !!
Enligt Polisen har inte Styrelsen ngn rätt att lämna ut ofentliga handlingar
har man skydda ID , t.e.x på grund av olika själ så kan man inte ställa ett sådant krav att man måste lämna ut sig för att få ha tillgång till SDS forum
Jag tycker det räcker med För namn och e-mail !
Hur är det om man inte har ngn adress utan att man använder sig av Postbox räcker det ?
Jag själv har ett sådant jobb som man har skyddad ID ,
Mvh
Stefan P&S Hoppas nu inte denna trån stängs ner !!
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Vem som helst är fri att skapa en omröstning så länge den håller sig till reglerna. Det är som på detta forum som på alla andra forum att det är admin och moderatorer som bestämmer dvs låser trådar och raderar inlägg mm, oavsett vad man tycker. Är man missnöjd kan man vända sig till styrelsen med det.
Jag anser att det man hjälper varandra bra på detta forum, jag har inte upplevt nåt hemlighetsmakeri. Några slutna kretsar känner jag inte till men de kanske är så slutna att man inte känner till dem?
I en förening så är det styrelsen som bestämmer inget konstigt med det. Medlemmarna får vara med och påverka på årsmötet som alldeles nyss har skett.
Jag anser att det man hjälper varandra bra på detta forum, jag har inte upplevt nåt hemlighetsmakeri. Några slutna kretsar känner jag inte till men de kanske är så slutna att man inte känner till dem?
I en förening så är det styrelsen som bestämmer inget konstigt med det. Medlemmarna får vara med och påverka på årsmötet som alldeles nyss har skett.
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Stefan,
vi har numera alla förstått vad du tycker. Du gillar inte hemlighetsmakeri men vill absolut inte avslöja till någon i världen vem du är. Du tycker inte om att en förening du inte är medlem i fattar beslut på sina årsmöten utan att först be dig om lov. Du tycker att det här forumet ska vara till för att hjälpa varandra men gör allt för att hålla en avslutad diskussion som inte alls har med grodor att göra vid liv. I det här forumet finns massvis med trevliga och hjälpsamma människor som vill snacka grodor istället för att läsa gnäll. Jag har för länge sedan tröttnat på inlägg av den typ du står för, precis 99 % av användarna, men ännu mer på att pga rollen som admin inte kunna strunta i att läsa dem.
vi har numera alla förstått vad du tycker. Du gillar inte hemlighetsmakeri men vill absolut inte avslöja till någon i världen vem du är. Du tycker inte om att en förening du inte är medlem i fattar beslut på sina årsmöten utan att först be dig om lov. Du tycker att det här forumet ska vara till för att hjälpa varandra men gör allt för att hålla en avslutad diskussion som inte alls har med grodor att göra vid liv. I det här forumet finns massvis med trevliga och hjälpsamma människor som vill snacka grodor istället för att läsa gnäll. Jag har för länge sedan tröttnat på inlägg av den typ du står för, precis 99 % av användarna, men ännu mer på att pga rollen som admin inte kunna strunta i att läsa dem.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
MickeK
- Styrelse

- Började med grodor år: 2004
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 6 gånger
- Kontakt:
Offentliga handlingar är....just det...offentliga.poisonsfrog skrev:Enligt Polisen har inte Styrelsen ngn rätt att lämna ut ofentliga handlingar
Nu känner jag inte dig och vet inte ens hur du ser ut men ditt namn kom upp under groddagen och det som sades var inget positivt, och ditt beteende här på forumet styrker bara alla rykten.
Så sluta gnäll och tjata. Gör som det är sagt eller håll dig till andra forum.
EDIT (admin): Strök två meningar som kanske var lite för skarpt formulerade.