Gör det! INte nog med att ett regnskogsterrarium är nog snyggt som det är, man vet att det skulle kunna se ut JUST sådär i Peru någonstans djupt inne i djungeln. Känns lite bättre när man tittar in i burken =-)Hej.
Mina R. vanzolinii blir 18mm. Det är oxå en rätt liten filur.
Det blir fint. Skall försöka beställa hem lite peruanskt jag med. Är gammal biotopakvarist och de tankegångarna väcks lätt ...
Antar att mina groder klarar sig bra då med mina ynka 80cm. Såg en groda idag hoppa från toppen ner på "stenen", mycke längre hopp än vad den gjorde går inte att göra i min burk, så jag känner mig trygg nu.Jag har haft ett par som fallit ca 2 m utan problem. Den senaste stack direkt den hade landat. Så då blev det lite panik, hade en mugg med flugor i ena handen och fick stänga terrariet med andra sen var det bara att jaga efter rymmlingen.
Funderar lite på hur ni gör med mineralpulver till grodorna. Hur tillsätter ni det så grodorna får i sig det? Hoppstjärtar dör ju för minsta lilla tycker jag och mina grodor har inte riktigt fått kläm på de något större bananflugorna. Så hur ska jag göra?