Är ingen grod-kille men har funderingar på en grupp trädgrodor till mitt senaste bygge.
Hur som helst så är detta kanske det forum där man faktiskt kan få lite vettiga åsikter och tips.
Vivariumet jag håller på och bygger ska bli en regnskogsburk så därför vänder jag mig till er.
Är lite lat så jag kopierar texten från ett annat forum:
"Tanken bakom projektet är ett terrarium med insyn från alla sidor där idén med inredningen helt enkelt är ett träd=)
Inredningen i burken kommer bli uppbyggd av ett 110mm eller 160mm/diamaters markrör som sedan ska kläs in med epiweb och epiweb-grenar.
Burken blir 8-kantig och hela kalaset blir 800x800x2400mm varav akvaterrariedelen blir 80x80x160cm. Akvariedelen kommer täcka hela botten med ett djup på 200mm vattnet kommer sedan rinna ner genom markröret till en sump som står i bänken, där kommer alla pumpar, doppvärmare m.m. sitta dolt.
Regnsystem blir det också och som belysning har jag tänkt 3st kvicksilverlampor till att börja med."
Dels skulle jag vilja ha lite synpunkter på projektet som helhet, någon som kommer att tänka på något som jag glömt?
Nästa fråga gäller Epiweb, jag har ju tänkt att bevattningen av epiweben ska skötas helt av regnsystemet, räcker detta tror ni (4 dysor tänkte jag) eller bör jag sattsa på att bygga det självvattnande med strilrör?
Jag har byggt det med all ventilation i toppen (ja jag vet att fukten och värmen sticker den vägen) men jag har intalat mig själv att jag kommer kunna hålla fukt och värme bra pga regnsystemet och iom att i stort sett hela botten är fylld med vatten.
Kommer nog även sätta en fläkt med timer i toppen.
Såhär långt är bygget kommet nu:

Mvh Patric