nu har jag slängt igång en ny emerst odling!
av
Hemianthus callitrichoides ''Cuba''
mina grodor trivs bra att ligga och mysa på en fin bädd av cuba
och den ser ju värkligen fin ut i vivariumet fasst det är en akvarium växt
http://www.google.se/images?q=Hemianthu ... d=0CBAQ_AU
så jag har tagit fram ett av mina gammla 60Liters kar. och fyllt
4-5cm med lekakulor.
och sen 5-6cm med vanlig blom jord. och fyllt vatten upp över leka kulorna så det strax når upp till jorden...
sen sprutar jag på med blom sprutan lite titt som tätt under dagens gång och det växer på fint. och sen så har jag slängt över lite skott från någon klätter blomma jag har fått av någon här på forumet i burken å satan vad den växer det är helt galet jag lovar. varje dag så kommer det nya blad kan jag lova kommer bara inte ihåg vad den heter.. den växer inte presic i mjuka kurvor den växer väldigt kantigt lite zic zac acktigt. men jag ska lägga upp lite bilder på sump burken =) "luktar karra kan jag lova NOT"
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Emerst Odling av ''Cuba'' till vivariumet
-
MattiasS
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Re: Emerst Odling av ''Cuba'' till vivariumet
Hc är en sumpväxt som lever nästan uteslutande på land på diverse stenar bredvid vattenytan.
Har planer på att ha den i mitt terrarium när jag startar upp det, för har en del av det i mitt räkkar. Som sagt mycket finväxt som blir rena gräsmattan om den trivs.
Har planer på att ha den i mitt terrarium när jag startar upp det, för har en del av det i mitt räkkar. Som sagt mycket finväxt som blir rena gräsmattan om den trivs.
-
JMSvenungson
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
Har du bilder på hur HC:n ser ut i terrariet när den tagit sig ordentligt?
Själv beslutade jag mig för att använda glosso i mina akvarium och funderar på hur det fungerar i ett terrarium. Har någon av er provat?
Själv beslutade jag mig för att använda glosso i mina akvarium och funderar på hur det fungerar i ett terrarium. Har någon av er provat?
//JMS
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Har fått tack: 4 gånger
Jag tvivlar på att glosso fungerarar. Dock beror det väl på hur blöt botten du har.
Grodor och huggormar
-
Filip jakobsson
- Tidigare SDS-medlem

- Har fått tack: 7 gånger
Jag går nog på Luddes linje, det blir rent för blöt för en groda i längden men till mossorna är det väl perfekt. Java mossan är bra för den kan vänja sig till ett torrare habitat när den tagit sig och blir en riktigt snygg grön mossmatta i terrariet.
-Ju mer man vet, desto mer mer inser man hur lite man vet