Admin: Tackar

Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på ljuset, sökte lite fakta om det förut men för en nybörjare som mig så betydde saker som X5 armaturer och sånt ingenting hehe... Just nu så har jag lite temporärt satt 3 st vanliga skrivbordslampor + en växt lampa över :p Några förslag på bra ljus vore bra

(dimensionerna är 80x80x80 på ett ungefär om det spelar nån roll för ljuset, kolla på kattbilderna för referens xP )
Pitoresk:Tack!

Haha vilket sammanträffande! jag var på fjärlishuset för någon dag sen i jakt på växter och inspiration, och där såg jag precis såna som du rekommenderade och tänkte att Wow dom skulle vara hur häftigt som helst att ha en sån i terrariet! Fast är de en växt som man behöver en kruka till? verkade som om att den hängde i lianer eller nåt

Men visst, vore jätteballt med en sån där i
Gufimuse: Tack igen

Pga den dåliga bildkvaliteten kanske man inte kan se den mossan jag har ute

har lagt ut lite Riccia samt Javamossa lite här och där, planen är att få hela substratet täckt i en riccia och java blandning efter ett tag

Fast jag är lite orolig att de kanske inte klarar sig, eftersom jag är en total ´noob` på sånt här
Just nu tänker jag själv på att kanske ta bort Anubian som jag har i vattendelen, vet inte om jag gillar placeringen på den, vet inte heller om det går att plantera den på den torra delen :/ sen vill jag också gärna hitta någon snygg klätterväxt nån gång som kan täcka bakgrunden

Man får aldrig slut på saker att göra i den här hobbyn har ja märkt! kul!
Edit: jag tror att min flitiga användning av smileys börjar gå lite till överdrift haha