min D.lecu... har fått 8 yngel för någon vecka sen och i helgen när jag var borta och kommer hem igen så är den lilla slemklumpen borta och ynglen å och jag kan inte hitta dom.. för dom ligger inte i mina vatten skålar som jag har i burken...
och kan inte se om dom liggger i nått blad med någon vatten pöl så. blire ju lite svårt att mata dom nu små liven. och jag gissar ju att grodorna inte matar dom så...
någon som har några tipps vad jag ska göra eller kan göra
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
nu har dom gömt ynglen
-
LarsÖ
- SDS-hedersmedlem

- Började med grodor år: 1960
- Har gett tack: 6 gånger
- Har fått tack: 31 gånger
Re: nu har dom gömt ynglen
Perre, min vän. Du har antagligen gjort samma upptäckt som många leucomelas-innehavare har gjort före dig: DOM ÄTER UPP ROMMEN! Om du har två honor i burken är det så gott som säkert att det är vad som hänt. Är det bara en hona så ska det inte ske, men hon kanske inte fattat riktigt vad det går ut på.Perre skrev:min D.lecu... har fått 8 yngel för någon vecka sen och i helgen när jag var borta och kommer hem igen så är den lilla slemklumpen borta och ynglen å och jag kan inte hitta dom.. för dom ligger inte i mina vatten skålar som jag har i burken...
och kan inte se om dom liggger i nått blad med någon vatten pöl så. blire ju lite svårt att mata dom nu små liven. och jag gissar ju att grodorna inte matar dom så...
någon som har några tipps vad jag ska göra eller kan göra
Experience
is directly proportional
to frogs
lost.
/Lars
Bort bärs dina fränder
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Hos mig är det alltid en tävling. Om jag inte ser att de har lagt ägg och plockar ut rommen någon timme efter det vinner de konkurrerande honorna. 
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
Perre
- Började med grodor år: 2010
ok hur lång tid kommer det att ta igen för dom att skaffa nya yngel ungfär
är det typ var 3dje månad det händer att dom rommar. eller kan dom romma fasst en gång i veckan
är det typ var 3dje månad det händer att dom rommar. eller kan dom romma fasst en gång i veckan
Har du satt Yxan i båten får du Ro utav bara hällväte
- FrankD
- Styrelse

- Kontakt:
Det beror på många faktorer, men en gång per vecka är fullt möjligt när de är i farten.
-
Perre
- Började med grodor år: 2010
vad finns det för faktorer drewes
Har du satt Yxan i båten får du Ro utav bara hällväte
- FrankD
- Styrelse

- Kontakt:
Grodornas ålder, hur länge och ofta de redan har lagt ägg, lufttryck, temperatur, luftfuktighet, hur bra paret harmonierar, om de är ostörda eller ej, individuella skillnader, ... Egentligen allt som överhuvud taget påverkar grodorna och hur de mår (och därmed många faktorer som vi inte riktigt förstår oss på än eller som vi har svårt att kontrollera).