världen är!
Jag har just sålt vårt hästsläp till en granne (vilket i sig är ganska ointressant) men det visade sig att grannen ifråga tidigare har varit medlem i "gamla" SDS!!!
Han hade för ett antal år sedan diverse pilgift men håller sig numera med ormar och lite geckos mm.
Snacka om att jag tappade hakan när han berättade att ytterligare en person i vårt lilla samhälle tidigare hade hållt grodor.
Efter mycket snack om grodor, ormar, geckos, herpetologiska föreningen, expon hit och föreläsare dit så känner jag mig ganska nöjd med att ha intresserat folk så nära inpå.
Det nämndes några namn också, tex Lars Ö. och Bengt O. Ni två (och kanske flera) känner säkerligen till den här killen, han heter Anders Wahlström och är väl numera mest känd för sitt ormintresse.
Lars och Bengt, kommer ni ihåg honom?
/Thomas/
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Ack, så liten ...
- Carlsson
- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Ack, så liten ...
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Re: Ack, så liten ...
Jäpp, han kallades för Valen om jag inte minns fel. Var oxå inblandad då jag höll föredrag nere i Norrköping på nåt Amazonas (?) symposium i början av 90-talet.
/Bengt
/Bengt