Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Pers senaste Epiweb bygge
- Illustratören
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 13 gånger
- Har fått tack: 65 gånger
Re: Pers senaste Epiweb bygge
Ser ut att vara endel trevliga växter i burken, snygg burk!
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!
-
holy_hjalmar
Hej hallå! Har själv precis startat upp ett Epiwebterrarie. Hoppas få svar på några frågor som jag inte lyckats få svar på genom Micke på Dusk. Hur ofta kör du strilsystemet? Kanske låter som en ganska basic fråga och något man borde ha koll på innan man startar upp kalaset. Men denna enkla fakta finns faktiskt inte med i "instruktionerna" som följde med systemet. Jag har även mailat Micke utan svar. Så nu hoppas jag finna svaret här och din burkar är lite av en förebild
. Jag har timer med 1minuters intervall och terrariet är ungefär 50:50:50. Kanske kan du också svara på om ljuskällorna räcker till? Jag använder två reptiglo 26w, ett dagslysrör på 18 w och två 11w lågenergi. Det borde vara tillräckligt?
Simon
Simon
-
per08
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 16 gånger
- Har fått tack: 24 gånger
´Hej Simon
Jag kör strilsystemet en kvart varannan timme. Handduschar gavlar (sidor) och botten, grenar morgon och kväll. Har bara dygnstimer igång ( sekundtimer och minuttimrarna ligger nerpackade av någon konstig anledning. Dom kanske väntar på bevattnigssystem ?). Skämt å sido, har för mig att det stod i info bladet att man får prova sig fram med intervallerna. Beysningen borde räcka, men som skrivet man får pröva sig fram. Hoppas det går bra.
P,S Svaret tog lite tid men man ska inte stressa på semestern.
MvH Per
Jag kör strilsystemet en kvart varannan timme. Handduschar gavlar (sidor) och botten, grenar morgon och kväll. Har bara dygnstimer igång ( sekundtimer och minuttimrarna ligger nerpackade av någon konstig anledning. Dom kanske väntar på bevattnigssystem ?). Skämt å sido, har för mig att det stod i info bladet att man får prova sig fram med intervallerna. Beysningen borde räcka, men som skrivet man får pröva sig fram. Hoppas det går bra.
P,S Svaret tog lite tid men man ska inte stressa på semestern.
MvH Per