Jag har äntligen kommit till skott med att sätta ihop mina bilder från Santa Elena-reservatet i Costa Rica till en film och lagt upp den på Youtube. Santa Elena är beläget på hög höjd (cirka 1.500 m) och består mestadels av molnskog med i princip mättad luftfuktighet och relativt låg temperatur (runt 20-23 grader dagtid). En otroligt vacker plats, bland de mest fascinerande områden jag någonsin sett. Musiken kanske gör det hela lite för pretentiöst, men jag ville förmedla känslan jag fick av att vara där.
Se filmen här; http://www.youtube.com/watch?v=ZC6ATKEw0dw
Jag håller på att göra en liknande variant med bilderna från Corcovado (som ni till viss del sett redan i en annan tråd).
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Bilder från Santa Elena-reservatet i Costa Rica
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Re: Bilder från Santa Elena-reservatet i Costa Rica
Härligt!
Såg du några roliga djur där?
Såg du några roliga djur där?
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
-
tony
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2009
Re: Bilder från Santa Elena-reservatet i Costa Rica
Man ser ganska få djur i Santa Elena (åtminstone jag), men kolibrierna är riktiga höjdare. De var svåra att fotografera men jag har några filmklipp. När jag gjorde en guidad nattvandring i närbelägna Monteverde såg jag dessutom en sengångare och ett antal fåglar (jag vet väldigt lite om fåglar så jag minns inte vilka arter det var). Bladskärarmyror och andra intressanta insekter ser man mycket av.
Tony
1.1.0 Dendrobates tinctorius "Regina"
1.1.0 Dendrobates tinctorius "Regina"