Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
P Vittatus
-
Hotrider
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
P Vittatus
Är det bara jag som tycker att denna är ovanligt gul jämfört med andra Vittatusar?
MVH
Oskar
Oskar
-
kasvattaja
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Har fått tack: 4 gånger
Re: P Vittatus
Jättekonstigt ljus på bilderna. Men nja, tycker den är ljus. Men inte något ovanligt.
Mvh, Ludvig.
Mvh, Ludvig.
Grodor och huggormar
-
Hotrider
- Tidigare SDS-medlem

Hehe tack! Btw, du får säga till när du tröttnar på Mantellorna. Vart bor du? Vore trevligt att se sånna live!kasvattaja skrev:Hotrider. Jag har noll erfarenhet av vittatus. Tyvärr. Hur som e de snygga grodor.
Den hanen är verkligen så ljus. Sticker ut från mängden kan man säga i min burk iaf.PittoresktMangel skrev:Jättekonstigt ljus på bilderna. Men nja, tycker den är ljus. Men inte något ovanligt.
Mvh, Ludvig.
MVH
Oskar
Oskar
-
kasvattaja
Jo du, jag såg Mantella aurantiaca live första gången på London Zoo 1978. Jag har inte haft möjlighet att skaffa några förrän nu. Jag har köpt några till i helgen å har nu 12 halvvuxna i ett terrarium på 100X50X60. Otroligt allerta matvrak och clowner. Några börjar färga ut å tyx bli väldigt orange. Jag får ta några bilder å sätta in under Mantellarubriken.
Jag bor på Hisingen, men kommer troligen att landa i Falkenbergstrakten om nån månad. 
-
Hotrider
- Tidigare SDS-medlem

Fortsätter med lite bilder.
Vad pysslar dessa grodor med egentligen? Den stora som är över hanen bara sitter där. Hanen under spelar som aldrig förr! Sen så hoppar de skilda vägar bara. Den översta spelar inte vad jag har sett/hört...Kan det vara en hona?
Vad pysslar dessa grodor med egentligen? Den stora som är över hanen bara sitter där. Hanen under spelar som aldrig förr! Sen så hoppar de skilda vägar bara. Den översta spelar inte vad jag har sett/hört...Kan det vara en hona?
MVH
Oskar
Oskar