Har startat ett testterrarium för att testa Epiweb och göra en förstudie av hur ett terrarium skulle kunna fungera.

Tidigare har jag startat ett projekt som jag avslutade pga div problem med intresse dipp som resultat.
Det tidigare projektet:
http://www.repti.net/repti2/index.php?M ... 9707&ID2=9
Om Epiweb fungerar bra och allt kan automatiseras någorlunda så kommer jag starta upp ett större terrarium från scratch.
Vore roligt att kunna starta upp ett riktigt habitat terrarium med endast växter och djur från samma område. Med område menar jag land.
Det jag undrar över är lite vilken art av groda jag bör satsa på som amatör inom grodhobbyn. Har tidigare haft daggeckos och enklare groddjur, samt börjar bli en gammal räv inom saltakvariehobbyn. Det blir valet av groda som avgör vilket land växterna sedan ska komma ifrån. Finns många fina orchideér att beställa som härstammar från Peru har jag sett.
Vill gärna ha ett högt terrarium smockat med orchidéer, så jag kan klä in hela bakväggen med lianer och epiweb. Idag är tanken ett ca30x30x80cm högt terrarium.
Finns det någon pilgiftsgroda som skulle tänkas trivas med den lilla botten ytan eller ska tänka om? Finns ju thumbnail arter som ska trivas i 30x30x45 burkar så ett ca30x30x80 borde ju bara vara bonus.