Jag har ingen avrinning och kommer inte skaffa det. Vattennivån är densamma i hela bottnen. Vatten- och landdel är inte separerade utan det "läcker" vatten mellan dem. Det skvätter ju lite kring roten med vattenfallet och där ikring blir det ganska blött hela tiden. Men behöver jag något annat än lecakulor och bark för växternas skull? Jag kan inte särskilt mycket om växter och deras behov.Hulteke skrev:För att svara på det behöver man veta lite mer. Bakom roten, på din landdel, har du avrinning, borrad botten där, så du inte får lika mycket vatten stående bakom som framför roten? Om du har det, så det är fukt men inte blött eller vatten i lekakulorna, räcker det nog. Det sätter sig och så småningom hittar växterna sin väg och ett sätt, men allt tar tid i ett terrarium.
Bra saker tar lång tid, dåliga mycket kort.
Fick grejerna från Herpers Choise idag. Tyvärr fick jag ingen anslutning på pumpen så att jag kan koppla in slangen. Jag har mejlat och frågat om de glömt skicka med det. Vi får se hur snabbt de svarar. Det brukar ju ta en vecka eller så. =(