Tack Ludvig och ni andra!

Jag hittade följande info på pumilio.dk så nu är det bara ut och jaga!
Neoregelia compacta:
En af de større bromelier, som kan blive helt op til 50 cm i diameter og er virkelig flot. Hvis den får rigtig meget lys, vil de inderste blade blive røde som det kan ses på billedet med blomsten. Planten formerer sig ved at sende en ny stængel ud, hvor en ny plante skyder frem - Den nye plante kan så klippes af og plantes. Pumilio'erne er rigtig glade for dem og kan godt lide at gemme sig i de store tragter, mens de store blade er et yndet kaldested.
Neoregelia schultesiana "Fireball":
Utrolig god størrelse og kan nå en diameter på 20 - 25 cm, hvilket gør den perfekt til mindre terrarier. Planten formerer sig ved at sende en ny stængel ud, hvor en ny plante skyder frem - Den nye plante kan så klippes af og plantes. Under stærk belysning bliver bladene helt røde, som ses på et par af billederne. "Fireball'en" er mine pumilio'ers yngleplante nr. 1 og er derfor et must i alle mine terrarier til dem.
Vriesea splendens:
Utrolig flot plante med sine mørkegrønne blade med sorte striber. Denne plante findes i flere størrelser og jeg har brugt de små af slagsen, som kan blive op til ca 50 cm i diameter. Når man køber planten vil den typisk have en rød blomst, som ligner et spyd. Blomsten plejer jeg at klippe af, da jeg har fået af vide den så lever længere. Når den har blomstret skyder der en eller flere nye planter op i den gamle, som så lige så stille forsvinder som de nye vokser frem. Mine pumilio'erne yngler i dem, men grundet størrelsen er de bedst egnet til lidt større terrarier.
Aechmea orlandiana:
En af de større bromelier og virkelig flot. Den bliver ca 40 cm i diameter og det samme i højden. Den har rigtig store vandsaminger og virker yderst lovende.
Aechmea nudicaulis "Rubra":
En høj smal bromelie med et rødligt skær på bladene. Bladene er aflange og firkantede med tjørne. Denne plante findes også uden rødligt skær.
Guzmania theresa:
Lille bromelie der er meget dekorativ. Den bliver ca 15-18 cm i diameter. Efter min mening er planten for lille til pumilio'er og bør kun bruges til mindre arter eller dekoration.
Hybrider:
Der findes utrolig mange hybrider og de varierer naturligvis rigtig meget, da det kommer an på hvilke bromelier, der er krydset. De afbilledede hybrider er ukendte, men mine pumilio'er er yderst glade for dem og yngler i dem.