Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
"Frog-a-day"
- Lazlo
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2003
- Kontakt:
Re: "Frog-a-day"
Hulteke: Det ska enligt uppfödaren vara en E.tricolor "nominat"
Vad gör dig osäker?
Det skulle vara intressant att veta vad som skiljer de två arterna från varandra, någon som kan rådfråga "Bibeln"?
Gissar att arten på den övre bilden är en R.imitator intermedius...
Vad gör dig osäker?
Det skulle vara intressant att veta vad som skiljer de två arterna från varandra, någon som kan rådfråga "Bibeln"?
Gissar att arten på den övre bilden är en R.imitator intermedius...
- LarsH
- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 19 gånger
- Har fått tack: 36 gånger
Eftersom man inte får skriva i den här tråden utan bild, kan jag inte lägga in kommentaren: Skitläcker!!!
eller frågan: Vem hackar bläck så bra?
Vem vill ha spö????? Phyllopates Terribills ( lånad bild för att få vara med i tråden
)
eller frågan: Vem hackar bläck så bra?
Vem vill ha spö????? Phyllopates Terribills ( lånad bild för att få vara med i tråden
"Först tänka, sedan prova, sedan göra jag om!"
-
Oddball
Undertecknad "hackade" in den på en medelålders kvinna igår.
Hon ville ha en groda och jag frågade vilken art, då valet stod mig fritt så blev det en tinctorius
Hon ville ha en groda och jag frågade vilken art, då valet stod mig fritt så blev det en tinctorius
- max_lindholm
- Tidigare SDS-medlem

Jodu Dennis, var lite förvånad jag med...osn skrev:Intressant med tanke på att den bara har lite gult på benen. Resten är grått. Borde vara från La Gruttamax_lindholm skrev:Oophaga pumilo för ett par veckor sedan på Isla Colon, Bluff Beach...
Hur är det med den här då?
Bilden tagen på samma ställe bara några meter ifrån den andra!
"Frogs have it easy, they can eat what bugs them."
- jsl
- Kassör

- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Den var riktigt läcker den. Här kommer en bild på en av mina Dendrobates auratus microspot. Den skinande metallicgröna färgen går inte att fånnga på bild. De är mycket snyggare i verkligheten.
- Lazlo
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2003
- Kontakt:
Mina nyss anlända O.pumilio "Alimirante" 
Senast redigerad av 1 Lazlo, redigerad totalt 20 gånger.
-
Oddball
Ja du Andreas.
Såg ju dom live tidigare idag, riktigt fina djur.[attachment=0]E mysteriosus.JPG[/attachment
Såg ju dom live tidigare idag, riktigt fina djur.[attachment=0]E mysteriosus.JPG[/attachment
-
LarsÖ
- SDS-hedersmedlem

- Började med grodor år: 1960
- Har gett tack: 6 gånger
- Har fått tack: 31 gånger
Frog-a-day är den tråd som jag först besöker när jag ser att det hänt något där. Jag tycker det är så kul att se hur folk lyckas med sina kameror (och grodor). Men jag blir besviken när det nya inlägget bara är ett "Snygg bild"-utrop, utan egen bild. Med andra ord: tala gärna om för en fotograf vad du tycker om hans/hennes bild, men se till att ha en egen bild med ditt inlägg!
Jag skulle gärna se att webmastern fick i uppdrag att ta bort alla inlägg i denna tråd som inte har en bild medskickad. Brutalt?
/Lars
Jag skulle gärna se att webmastern fick i uppdrag att ta bort alla inlägg i denna tråd som inte har en bild medskickad. Brutalt?
/Lars
Bort bärs dina fränder
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet