Så nu kommer "pilgiftsgrodor" att föras in bland husdjuren i en stor nationell hälsodatabas... Jag tycker själv att jag är ganska hälsosam av mig, så min baktanke är såklart att på sikt skapa material som tyder på ett samband mellan innehav av pilgiftsgrodor och god hälsa.
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Pilgift ska in i statistiken!
-
tony
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2009
Pilgift ska in i statistiken!
Av en händelse blev min sambo slumpmässigt utvald att delta i en medicinsk studie som kallas "LifeGene", tydligen sex svenska universitet som samarbetar i en långtidsstudie. Hon fick möjlighet att bjuda in mig i egenskap av sambo, så nu har vi båda gjort den stora enkäten. På ett ställe fick man fylla i "husdjur", och om man inte hade något av de vanliga alternativen fick man fylla i ett fritextfält.
Så nu kommer "pilgiftsgrodor" att föras in bland husdjuren i en stor nationell hälsodatabas... Jag tycker själv att jag är ganska hälsosam av mig, så min baktanke är såklart att på sikt skapa material som tyder på ett samband mellan innehav av pilgiftsgrodor och god hälsa.

Tony
1.1.0 Dendrobates tinctorius "Regina"
1.1.0 Dendrobates tinctorius "Regina"
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Re: Pilgift ska in i statistiken!
Klockrent! 
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!